Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnsal, Gülhanım
dc.date.accessioned2021-01-14T18:19:45Z
dc.date.available2021-01-14T18:19:45Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationÜnsal, G . (2013). Fransızca Öğreniminde Birinci Yabancı Dil İngilizce, Öğrenme Stratejileri ve Motivasyonun Rolü . Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 44 (44) , 319-330 .en_US
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRME16VXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13824
dc.description.abstractİkinci yabancı dil olarak Fransızca öğrenen Kırıkkale Üniversitesi Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, Fransızca Mütercim-Tercümanlık Anabilim Dalı öğrencilerinin birinci yabancı dil İngilizceyle (D-2) bağlantı kurup kuramadıkları, ikinci yabancı dilde (D-3) öğrenme stratejileri geliştirip geliştirmedikleri ve D-3’ü öğrenirken öğrenme motivasyonlarının öğrenmelerini destekleyip desteklemediği araştırılmıştır. Anket çalışması, Anabilim Dalı’na en az bir yabancı dil bilerek gelen 71 kız ve 29 erkek olmak üzere toplam 100 öğrenciye uygulanmıştır. Çalışmada, öğrencilerin Yabancı Dil Sınavında (YDS) yaptıkları netlerin aritmetik ortalaması bölüme girdikleri yıllara göre alınmış ve öğrencilerin doğru sayısına bağlı olarak oluşturulan aritmetik ortalamada yıldan yıla bir düşüş gözlemlenmiştir. Buna göre 1.ve 2. sınıf öğrencileri ile 3. ve 4. sınıf öğrencileri arasında İngilizce hazırbulunuşluk düzeyi açısından anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Birinci yabancı dil İngilizcede hazırbulunuşluk düzeyleri yüksek olan öğrencilerinin, ikinci yabancı dil Fransızcayı öğrenirken birinci dilleri İngilizceden daha çok yararlandıkları ortaya çıkmıştır. Ancak, öğrenme stratejileri geliştirmede ve motivasyon düzeylerinde anlamlı bir farka rastlanmamıştır.en_US
dc.description.abstractThe object of this paper is to find out answers to such questions as whether students who learn French as their third language (L-3) ever refer to English, which they learned earlier as the second language (L-2); whether they develop learning strategies for French and whether their learning motivation supports their motivation while learning their third language, French. In this context, a questionnaire was administrated to 100 students of Translation & Interpretation in French in Kırıkkale University, 71 females and 29 males, who all started this program with at least one foreign language. In the study, the students have been grouped according to the average of the correct answers they gave in the English test in YDS exam (Central Foreign Language Exam for Language Programmes in Turkey). The study shows that there is a constant decrease in the average of the correct answers year by year, as a significant difference between the performances of the 1st – 2nd year-students and 3rd- 4th year-students in this English test has been found. The study demonstrates that the 3rd and 4th year students, who performed better in YDS, have benefited more from their English, which they learned as a second language while learning French as the third language. However, the study shows that there has’nt been found a significant difference at the developing of learning strategies and at the motivation levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFransızca öğretiminde birinci yabancı dil İngilizce, öğrenme stratejileri ve motivasyonun rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of English, learning strategies and motivation as the second language in learning Frenchen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume2013en_US
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.startpage319en_US
dc.identifier.endpage330en_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster