Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToptaş, Veli
dc.date.accessioned2021-01-14T18:19:45Z
dc.date.available2021-01-14T18:19:45Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationTOPTAŞ V (2010). İlköğretim matematik dersi (1-5) öğretim programındaki becerilerle ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim, 39(188), 296 - 310.en_US
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBNU56a3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13830
dc.description.abstractİlköğretim Matematik Dersi(1-5) Öğretim Programının geliştirmeyi hedeflediği beceriler; problem çözme, iletişim, ilişkilendirme ve akıl yürütmedir. Araştırma programın hedeflediği becerilerin kazandırılmasında uygulayıcı durumundaki sınıf öğretmenlerinin becerilerle ilgili görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma 2008–2009 Eğitim-Öğretim döneminde 134 sınıf öğretmeni ile yapılmıştır. Araştırmada “betimsel istatistikî” yöntem kullanılmıştır. Veri toplama aracının geçerlilik güvenirlilik çalışması yapılmış ve güvenirliği (cronbach alpha= 0,89) değerinde hesaplanmıştır. Çalışmanın sonucunda İlköğretim matematik programındaki problem çözme, iletişim, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerinin öğrencilere kazandırılması ile ilgili sınıf öğretmenlerin görüşlerini “bazen” şeklinde bildirdikleri tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractElementary school mathematics curriculum aims at developing these skills;problem solving,communication,connections and reasoning.This study purposes to determine elementary school teachers’ opinions about the skills that the mathematics curriculum had targeted to gain to the students.The study was done in 2008-2009 Academic Years and a total of 134 elementary school teachers were participated in the study.’Descriptive Statistical Method’ was used and the questionnaire’s reliability and validity was found to be 0.89(Cronbach Alpha).Due to this study,concerning the development of these skills of elementary mathematics curriculum in students,it’s stated that the teachers indicated their views as ‘sometimes’.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim matematik dersi (1-5) öğretim programındaki becerilerle ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşlerien_US
dc.title.alternativeClassroom teacher's opinions about the skills in elementary school mathematics curriculum (1-5)en_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume39en_US
dc.identifier.issue188en_US
dc.identifier.startpage296en_US
dc.identifier.endpage310en_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster