Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErbaşı, Ali
dc.contributor.authorErsöz, Süleyman
dc.date.accessioned2021-01-14T18:21:52Z
dc.date.available2021-01-14T18:21:52Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1306-8253
dc.identifier.issn2147-9895
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJd09USTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13861
dc.description.abstractİşletmelerin yaşadıkları yönetsel ve pazarlamaya ilişkin sorunların çözümüne yönelik müşteri yönelimli arayışlar son yıllarda önem kazanmıştır. Daha bilinçli ve seçici davranan müşteriler, işletmelerin stratejilerini de önemli ölçüde etkilemiştir. Böylece işletme stratejileri, müşteriye odaklı bir dönüşüme uğramıştır. Bu stratejilerden biri olan 4P pazarlama karmasının (ürünproduct, fiyat-price, dağıtım-place, tutundurma-promotion) müşteri yönelimli dönüşümü, 4C pazarlama karmasını (müşteri değeri-customer value, malın müşteriye maliyeti-cost to customer, müşteriye uygunluk-convenience for buyer, müşteri ile iletişim-customer communication) ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmadaki amaç, 20. yüzyılın sonlarında ortaya atılan 4C pazarlama karması unsurlarının, 13. yüzyıl ve sonrasında Ahilik felsefesinde kullanıldığını ortaya koymaktır. Bu amaçla 4C pazarlama karmasının her bir unsuru, Ahilik felsefesindeki kullanımlarıyla ilişkilendirilmiştir. Müşteri değeri unsurunun müşteri velinimetimizdir, malın müşteriye maliyeti unsurunun denetsel fiyat, müşteriye uygunluk unsurunun müşterinin ürüne kolay ulaşımı ve müşteri ile iletişim unsurunun pazarla etkileşim şeklinde Ahi teşkilatlarında kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu kapsamda Ahilik felsefesinin, daha derinlemesine analizler yapılması suretiyle günümüz işletmecilik sorunlarından önemli bir kısmına cevap verebilecek nitelikte olduğunu düşünmekteyiz.en_US
dc.description.abstractCustomer-oriented approaches related to solving the administrative and marketing problems of organizations have gained popularity recently. Customers who have become more selective and conscious affect the strategies of enterprise significantly. Thus enterprise’s strategies are transformed into customer-oriented bazar. Customer-oriented transformation one of the customer oriented strategies,4P marketing mix (product, price, place, promotion) has brought to surface 4C marketing mix (customer value, cost to customer, convenience for buyer, customer communication). The present study aims to demonstrate that 4C marketing mix elements introduced at the end of 20th century was already used by Akhism philosophy during and after the 13th century. To that end each element in 4C marketing mix has been associated with its structuring in Akhism. It has been detected that in Akhism organizations, customer value element were reflected as ‘customer is our benefactor’ attitude, cost to customer element was reflected as supervisory price, convenience for buyer element was reflected as transport easily to product for customer and customer communication element was reflected as communication with market. Within that context we argue that a deeper analysis on Akhism would be assistive in answering several problems associated with management in modern age.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.titleAhilik ve 4C pazarlama ilişkisi: Tarihi perspektiften bakışen_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Akhism and 4C marketing mix: a view from historical perspectiveen_US
dc.typeotheren_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue59en_US
dc.identifier.startpage135en_US
dc.identifier.endpage146en_US
dc.relation.journalTürk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster