Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToptaş, Veli
dc.contributor.authorKaraca, E. Tuğçe
dc.date.accessioned2021-01-14T18:21:52Z
dc.date.available2021-01-14T18:21:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjeU5UTTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13864
dc.description.abstractİYEP ilkokulların 3. sınıflarına devam eden, önceki eğitim - öğretim yılları içinde çeşitli nedenlerle Türkçe ve matematik dersi öğretim programlarındaki öğrenme alanlarında yer alan ve bu program kapsamında belirlenen kazanımları yeterli düzeyde edinemeyen öğrencilerin bu alanlardaki eksik öğrenmelerinin giderilmesini, psiko-sosyal alanda da desteklenmesini amaçlayan bir tedbir programıdır. Bu çalışmada 2018-2019 öğretim yılında ilk kez uygulanan İYEP programı kapsamında özellikli olarak matematik derslerinin değerlendirilmesi amaçlanmış ve İYEP kapsamında matematik derslerini yürüten sınıf öğretmenlerinin İYEP matematik dersi ve sürecine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırma 2018- 2019 bahar döneminin sonunda gerçekleştirilmiş olup katılımcılar Kırıkkale ili merkez ve ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan 86 sınıf öğretmenidir. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre sınıf öğretmenleri İYEP matematik kazanımlarını ve etkinlik kitabını yeterli ve kapsamlı olarak değerlendirmiş fakat matematik dersleri için ayrılan süreyi yetersiz bulmuştur. Sınıf öğretmenlerinin İYEP’i genel olarak benimsediği ve verimli bulduğu belirtilebilir.en_US
dc.description.abstractIYEP is a national educational program which aims to eliminate the lack of learning of primary school students who continue their primary school education and has difficulties in the previous academic year for various reasons in Turkish language and mathematics curriculum and give psycho-social support in the field. In this study, it is aimed to evaluate the mathematics courses specifically of İYEP which implemented for the first time in the 2018-2019 academic year and understand the opinions of the primary school teachers who teach mathematics courses. The participants were 86 primary school teachers in Kırıkkale province and the data was collected by an open-ended semi-structured interview form. The results revealed that primary school teachers found mathematics program and activity book adequate and comprehensive enough, but thought the time allocated for mathematics courses were insufficient. It can be stated that primary school teachers generally adopt İYEP and find it efficient and necessaryen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMI (İYEP) KAPSAMINDAKİ MATEMATİK DERSLERİNİ YÜRÜTEN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativePRIMARY SCHOOL TEACHERS’ OPINIONS ABOUT MATHEMATICS COURSES WITHIN REMEDIAL PROGRAM IN PRIMARY SCHOOLS (IYEP)en_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume48en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage417en_US
dc.identifier.endpage431en_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster