Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorIşık, Ahmet
dc.contributor.authorArslan, Kamer
dc.date.accessioned2021-01-14T18:21:55Z
dc.date.available2021-01-14T18:21:55Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.4153
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNU1qYzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13925
dc.description.abstractMatematik sadece işlemlerden ibaret olan bir disiplin değildir. Matematiğin içerisinde kavramlar, bu kavramlara ait tanımlar ve tanımlarla ilişkili işlemler de yer alır. Bahsi geçen bu unsurlar matematik öğrenenler için oldukça önemlidir. Aynı şekilde matematik müfredatı içerisinde yer alan Analiz derslerine ait tanımlar ve tanımlarla ilgili işlemler de ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin yeterli alan bilgisine sahip olmaları açısından oldukça önemlidir. Bu doğrultuda yapılan bu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin Analiz-III dersine ait tanımlar ve yakınsaklık kriterlerini ilgili problemlerin çözümünde kullanabilme becerilerini incelemektir. Araştırmada model olarak durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları ise Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim matematik öğretmenliği anabilim dalında öğrenim görmekte olan 32 üçüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu test maddeleri ve yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırmada açık uçlu test maddelerinden elde edilen veriler betimsel içerik analizine tabi tutulmuştur. Yarı yapılandırılmış mülakattan elde edilen veriler ise içerik analizi tekniğiyle transkript edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin bazı tanımlar ve tanımlarla ilgili işlemsel problemler arasında ilişki kurmakta problem yaşadıkları tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractMathematics is not just a discipline to be an operation. In mathematics, concepts, definitions of these concepts and related operations are also included. These elements are very important for mathematics learners. Similarly, the definitions and the procedures related to the definitions of the analysis courses in the mathematics curriculum are very important for the elementary mathematics teacher students to have sufficient field knowledge. The aim of this study is to determine the level of mathematics students' ability to use of the definitions and convergence criteria of the Analysis-III course. Case study was used as a model in the research. The participants of the research consisted of 32 third grade students studying in the department of elementary mathematics teaching at Kırıkkale University Faculty of Education. Open-ended test items and semi-structured interview form were used as data collection tools. The data obtained from the open-ended test items were subjected to descriptive content analysis. The data obtained from the interview were transcribed by content analysis technique. According to the results of the study, it was found out that the students had problems in establishing a relationship between some definitions and operational problems related to the definitions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.24106/kefdergi.4153en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Tanım ve Yakınsaklık Kriterlerini Kullanabilme Becerilerien_US
dc.title.alternativeThe Ability to Use of the Definition and Convergence Criteria of Primary School Mathematics Education Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1789en_US
dc.identifier.endpage1799en_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster