Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSakman, Samed
dc.date.accessioned2021-01-14T18:22:09Z
dc.date.available2021-01-14T18:22:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1308-2264
dc.identifier.issn2149-6595
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpreE56VXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14068
dc.description.abstractSon yirmi yıl içerisinde internetin giderek yaygınlaşması, insanların elektronik olarak iletişim kurdukları farklı cihaz ve platformların ortaya çıkmasını sağlamıştır. Yaşam biçimini tamamen değiştiren bu yeni iletişim kanallarının herkes tarafından kullanılabilmesini sağlayan, cihaz ve kullanıcı arasında bir etkileşim köprüsü görevi gören arayüz tasarımlarıdır. Arayüz üretiminden önce; tasarımların akışını, düzgün ve tutarlı olup olmadığını test edebilmek için prototip tekniklerinden yararlanılmaktadır. Prototip oluşturmak kullanıcı deneyimini artırmak açısından önemlidir. Arayüz tasarımlarında prototip teknikleri, gerçekçi kullanıcı deneyimi sağlayan bilgisayar tabanlı uygulamalar olan yüksek etkileşimli (high-fidelity) ve genellikle kullanıcı deneyimi sunmayan, kağıt bazlı uygulamalar olan düşük etkileşimli (low-fidelity) olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Bu araştırma ile, tasarımcıların prototip tekniklerinden faydalanarak; anlaşılır, işlevsel ve tutarlı arayüzlerin geliştirilmesine katkı sağlamak hedeflenmektedir.en_US
dc.description.abstractIn the last twenty years with the growing popularity of the internet has led people to develop different devices and platforms which they communicate electronically. The interface designs are acting as the bridge as an interaction between the device and user which enables the use of these new cummunication channels by everyone that competely change the way of life. Before production the interface, prototype applications are used in order to testing the flow of design, smoothness and consistency. Building a prototype is important to improve the user experience. There are two types of prototype design. One of them is high-fidelty prototypes which is a computer-based design and provides a realistic user experience. The other is low-fidelity prototypes which is paper-based applications. With this research, it is aimed to contribute designers to develop understandable, functional and consistent interfaces by using the prototype techniques.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleArayüz Tasarımları İçin Prototip Kullanımıen_US
dc.title.alternativePROTOTYPE USAGE FOR INTERFACE DESIGNSen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.startpage225en_US
dc.identifier.endpage237en_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster