Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHocaoğlu, Celal
dc.date.accessioned2021-01-14T18:22:09Z
dc.date.available2021-01-14T18:22:09Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2147-8376
dc.identifier.issn2149-7966
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjMU9EZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14069
dc.description.abstractSon zamanlarda birçok devlet, ihtilafları daha hızlı çözmek amacıyla bazı alternatif çözüm yollarına başvurmaktadır. Ülkemizde vergi ihtilafların çözümünde en etkilisi ve en önemlisi şüphesiz uzlaşma müessesesidir. Yargı yolu hem uzun, hem de masraflı bir yoldur. Bu sebeple uzlaşma, vergi uyuşmazlıklarını, idarenin kendi içerisinde, mükellef ile devletin vardığı mutabakat sonucu hızlı ve etkili çözüme kavuşturan bir müessesedir. Uzlaşma kurumunun tarihi, Türk Vergi Sisteminde 1963 yılına dayanır. İlk halinde sadece tarhiyat sonrası uzlaşma yer alırken, daha sonra 1985 yılında yapılan kanunda yapılan bir değişiklik ile tarhiyat öncesi uzlaşma kurumu da Türk Vergi Sistemine dâhil olmuştur. Ancak uzlaşma komisyonlarına sınırsız yetkiler verilmesi, kötü niyetli kullanıma, yanlış yorumlamalara vs. açıktır. Bu çalışma bu alanda bir düzenlemenin yapılması ihtiyacını ortaya koymaktadır. Ayrıca, mükellefin uzlaşılan vergiyi zamanında ödememesi ya da uzlaşmadan sonra tekrar yükümlülüklerini yerine getirmemesi halinde, nasıl bir uygulama yapılacağına ilişkin bir düzenlemeye gereksinim vardır.en_US
dc.description.abstractA number of states recently have applied to some alternative dispute resolution methods to solve disputes faster. The most effective and important way to solve tax-related disputes is the institution of compromise in our country. Judicial review is both long and expensive way. Therefore, compromise is an institution in the administration to come up tax-related disputes with a fast and effective solution after settling between taxpayer and state. The institution of compromise dates back to 1963 in Turkish tax system. There was just the compromise after assessment firstly, and then the institution of compromise before assessment was included in Turkish tax system by an amendment of the law in 1985. But giving unlimited powers to the compromise commissions is open to bad faith usage, misinterpretation, etc. This study shows that it is necessary to regulate that area. Furthermore, it is necessary to make a regulation how to exercise when the taxpayer does not pay the settled tax on time or next time, the taxpayer does not abide by the tax liabilities after the compromise agreement.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.titleVERGİ HUKUKUNDA UZLAŞMAen_US
dc.title.alternative(Compromise in the Tax Law)en_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage491en_US
dc.identifier.endpage515en_US
dc.relation.journalUYUŞMAZLIK MAHKEMESİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster