Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde E-Tedarik Zincirinin Benimsenmesinde Etkili Olan Faktörlerin Değerlendirilmesi
Özet
Teknolojinin sürekli olarak değişmesi ve gelişmesi işletmeler açısından farklı iş potansiyellerinin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Özellikle internet aracılığı ile hızlı ve geniş kapsamlı iletişim teknolojisi, işletmelere uluslararası pazar olanakları sunmaktadır. Bu gelişmeler farklı pazarlarda iş olanağı yaratırken, tedarik zinciri de değişen koşullara uygun olarak değişmekte ve gelişmektedir. Böylelikle işletmeler internet tabanlı tedarik zincirini etkin ve planlı bir şekilde kullanılmasının yararlarını benimsemektedirler. İşletmeler açısından tedarik, üretim ve lojistik faaliyetlerini gerçekleştirdikleri ve bu zincir üzerinde bulunan diğer işletmelerle iş birliği ve bilgi paylaşımıyla verimlik artışı ve maliyet tasarrufu sağlayabildikleri belirlenmiştir. KOBİ’ler için e-tedarik zincirinin önemi gün geçtikçe artmasına rağmen şirketlerin e-tedarik zincirine dahil olma konusundaki eksiklikleri literatürdeki çalışmalar incelendiğinde görülmüştür. Bu çalışmada ise e-tedarik zincirinin benimsenmesinde etkili olan faktörler belirlenmiş ve AAS yöntemi ile ağırlıklarının bulunması amaçlanmıştır. Böylece e-tedarik zincirine dahil olmayı düşünen şirketler için hangi faktörlere odaklanılması gerektiği belirlenmiştir. The continuous change and development of technology has led to the emergence of different business potentials for businesses. In particular, fast and comprehensive communication technology through the Internet provides businesses with international market opportunities. While these developments create jobs in different markets, the supply chain is changing and developing in accordance with the changing conditions. In this way, enterprises adopt the benefits of using the internet-based supply chain effectively and in a planned manner. It is determined that they perform procurement, production and logistics activities for enterprises and they can increase productivity and cost savings by cooperating and sharing information with other enterprises in this chain. Although the importance of the e-supply chain for SMEs is increasing day by day, the deficiencies of the companies in the e-supply chain have been observed in the literature. In this study, the factors that are effective in the adoption of the e-supply chain were determined and their weights were determined by the ANP method. Thus, it was determined which factors should be focused on for companies considering e-supply chain.
Kaynak
Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji DergisiCilt
8Sayı
1Bağlantı
https://doi.org/10.29130/dubited.601932https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNU9EYzRPQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12587/14098