Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEkici, Gülay
dc.contributor.authorErdoğan, Erdi
dc.date.accessioned2021-01-14T18:22:13Z
dc.date.available2021-01-14T18:22:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1307-1076
dc.identifier.issn2687-3281
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35675/befdergi.465783
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVME9EazVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14106
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the perception of peace in gifted students. In order to determine the study group, purposive sampling method was used. In this context, 12 gifted students who attend to a training center for gifted children in Kırıkkale and providing various criteria were included in the study.The study has been prepared in a phenomenological pattern with a qualitative approach. In data collection, drawing-writing and interviewing techniques were employed. The data acquired were content-analyzed. It has been seen that the students emphasized values such as unity and solidarity, pacifism and reconciliation along with the concept of peace. It has been observed that the students also emphasized the concept of violence. In the drawings of the students, the various elements of nature as well as the predominantly child and cloud drawings were mentioned as the symbol of peace.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üstün yetenekli öğrencilerin barış kavramına yönelik algılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunun seçiminde amaçlı örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Bu kapsamda, Kırıkkale İl Özel İdaresi Bilim ve Sanat Merkezi’ne devam eden ve çeşitli kriterleri sağlayan üstün yetenekli 12 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma nitel yaklaşıma uygun olarak tasarlanmış, fenomenoloji deseninden yararlanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında, çizme- yazma ve görüşme teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin barış kavramına ilişkin olarak birlik ve beraberlik, savaş karşıtlığı ve uzlaşı gibi değerleri sıklıkla yineledikleri görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin şiddet kavramını da sıklıkla vurguladıkları dikkati çekmektedir. Öğrencilerin çizimlerinde baskın olarak çocuk ve bulut çizimlerinin yanı sıra çeşitli doğa unsurları da barışın simgesi olarak belirtilmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.35675/befdergi.465783en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePerception of Peace in Gifted Students (Case of Kırıkkale)en_US
dc.title.alternativeÜstün Yetenekli Öğrencilerin Barış Algıları (Kırıkkale Örneği)en_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage196en_US
dc.identifier.endpage216en_US
dc.relation.journalBAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster