Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Ali
dc.contributor.authorAkca, Nesrin
dc.contributor.authorKarakaya, Pınar Öke
dc.contributor.authorSönmez, Seda
dc.date.accessioned2021-01-14T18:22:13Z
dc.date.available2021-01-14T18:22:13Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2667-405X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVNU1EVTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14107
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the perceptions of university students in the field of health sciences on the concept of “addiction" with metaphor analysis. Phenomenology design, which is one of the qualitative research designs, was used in the study. The metaphoric perceptions of 283 students in the study on addiction were collected through a semi-structured interview form and evaluated by content analysis. As a result of the analysis, it was seen that the metaphoric perceptions of the students about the concept of addiction were divided into four categories as harm, support, and need, lack of will and difficulty of control. It was found that the students' perceptions about the concept of addiction were mostly in the category of “difficulty of control”. However, it was found that the students who thought that they had addictions perceived it as “support and need" mostly. It is thought that the results obtained from this study will lead to addiction prevention activities, especially in the age group of 18-25 within the risk group.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada sağlık bilimleri alanında öğrenim gören üniversite öğrencilerinin “bağımlılık” kavramına ilişkin algılarını metafor analizi ile incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışmada yer alan 283 öğrencinin bağımlılık kavramına ilişkin metaforik algıları yarı yapılandırılmış bir görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Analiz sonucunda öğrencilerin bağımlılık kavramına ilişkin metaforik algılarının zarar verici, destek ve ihtiyaç, irade yoksunluğu ve kontrol güçlüğü olmak üzere dört kategoride toplandığı görülmüştür. Öğrencilerin bağımlılık kavramı ile ilgili algılarının en çok “kontrol güçlüğü” kategorisinde yer aldığı bulunmuştur. Bununla birlikte bir bağımlılığı olduğunu düşünen öğrencilerin bağımlılığı en çok “destek ve ihtiyaç” olarak algıladıkları tespit edilmiştir. Bu çalışmadan elde edilen sonuçların özellikle riskli grupta yer alan 18-25 yaş arası bireylerde bağımlılığı önleyici faaliyetlere yol göstereceği düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePerception Of Individuals Who Study In The Field Of Health Sciences Regarding The Concept Of Addiction: A Metaphor Analysisen_US
dc.title.alternativeSağlık Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Bireylerin Bağımlılık Kavramına İlişkin Algıları: Bir Metafor Analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage428en_US
dc.identifier.endpage439en_US
dc.relation.journalAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler FakültesiDergisi (Online)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster