Show simple item record

dc.contributor.authorPilav, Salim
dc.contributor.authorDemir, Hasan Ali
dc.contributor.authorDemir, Hatice
dc.date.accessioned2021-01-14T18:22:20Z
dc.date.available2021-01-14T18:22:20Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjM01qWXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14160
dc.description.abstractTürkçe öğretiminin temel aracı olan metinler, ulusal ve evrensel kültü- rün dayandığı değerlerin öğrencilere aktarılması için birer araç olma özelliğine sahiptir. Bu doğrultuda Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları tarafından basılan 7. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan okuma metinlerinin hangi değerleri ilettiği- ni tespit etmek ve bu değerlerin dağılımını belirlemek bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. İlköğretim 7. sınıf Türkçe ders kitabındaki okuma metinlerin- de değerlere yer verilme durumunu belirlemeye yönelik olarak gerçekleştirilen bu çalışmanın evrenini, incelenen Türkçe ders kitabı oluşturmaktadır. Araştırmada, evrende bulunan okuma metinleri değerlendirilmiştir. Değerler konusunda bir liste oluşturulmuş ve Türkçe ders kitabı incelendikçe bu liste şekillendirilip geliştirilmiştir. Çalışmanın sürecinde Türkçe ders kitapları oluş- turulurken metinlerde değerlere yönelik ögelerin yeterince yer alması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu açıdan çalışmanın, ders kitabı yazarlarına, bu konuda daha sonra çalışma yapacak araştırmacılara ve Türkçe eğitimi alanına katkı sağ- layacağı ve yardımcı olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractReading texts, which are primary means of teaching Turkish, are tools for transmitting the values, which global and national culture are based on, to students. Accordingly, the aim this study is to find out which values reading texts in the course book for grade 7 that is printed by the Ministry of National Education transmits and how these values are distributed within the book. The corpus of this study – conducted to detect whether values are given place in the book – is the course book for grade 7. In the study, texts in the course book are examined. Taking the values into account, a list was created, and it was shaped as the course book was being analysed. The study is thought to help authors rea- lize that elements related to the values should be cited sufficiently in the read- ing texts while forming the course books, provide guidance to researchers who will carry a study on this subject and contribute to the field of Turkish Language Teaching.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİLKÖĞRETİM 7. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ OKUMA METİNLERİNİN DEĞER İLETİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeAN ANALYSIS OF READING TEXTS IN COURSE BOOKS OF TURKISH LANGUAGE FOR GRADE 7 IN TERMS OF TRANSMISSION OF VALUESen_US
dc.typeotheren_US
dc.identifier.volume44en_US
dc.identifier.issue206en_US
dc.identifier.startpage16en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record