Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMelanlıoğlu, Deniz
dc.date.accessioned2021-01-14T18:22:28Z
dc.date.available2021-01-14T18:22:28Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1300-1604
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJMU56QTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14211
dc.description.abstractYabancı dil olarak Türkçenin öğretimi faaliyetleri ülke sınırlarını aşarak yurtdışındaki pek çok ülkede etkin bir biçimde devam etmektedir. Bu ülkelerden biri de Balkan coğrafyası dendiğinde ilk akla gelen ülkelerden biri olan Bosna Hersek'tir. İlkokul, lise ve üniversite kademesinde ülke genelinde Türkçe, yabancı dil olarak öğretilmektedir. Türkçenin öğretiminde ilk aşama dinlemedir. Dinleme, diğer dil becerilerinin gelişimi için ön koşuldur, denilebilir. Bu nedenle hedef dil öğrencilerinin dinleme alışkanlıklarının bilinmesi gerekir. Bu çalışmada ilkokul düzeyinde Türkçe öğrenen çocukların dinleme alışkanlıklarını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel ve nicel araştırmanın sunduğu imkânlar kullanılmıştır. Sonuçta çocukların hedef dile yönelik bir dinleme alışkanlığı geliştiremedikleri bulgusuna ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractThe activities of teaching Turkish as a foreign language have exceeded the national boundaries and are now performed in many countries. One of these countries is Bosnia and Herzegovina, the first country that comes to mind in the Balkans. Turkish is taught as a foreign language in primary schools, high schools and universities across the country. The first stage in Turkish language teaching is listening. Listening is a prerequisite for the development of other linguistic skills. Therefore, the listening habits of the learners of the target language should be known. The aim of this study is to determine the listening habits of children learning Turkish at the primary school level. The study used a qualitative and quantitative research design and found that the children were not able to develop listening habits for the target languageen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.titleBosna Hersek Örneğinde Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Çocukların Dinleme Alışkanlıklarıen_US
dc.title.alternativeThe Listening Habits of Children Learning Turkish as a Foreign Language: An Example from Bosnia and Herzegovinaen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue50en_US
dc.identifier.startpage529en_US
dc.identifier.endpage546en_US
dc.relation.journalAvrasya Etüdlerien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster