Yeni bir düzenleyici ve denetleyici kurum: kamu gözetimi muhasebe ve denetim standartları kurumu
Künye
Bu makale açık erişimli değildir.Özet
Yeni Türk Ticaret Kanunu ve Avrupa Birliği'ne uyum süreci çerçevesinde 660 sa- yılı KHK ile Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu (KGK) adı al- tında, düzenleyici ve denetleyici kurum niteliğinde idari özerkliğe sahip kamu tüzel kişi- liğini haiz yeni bir kurum kurulmuştur. 660 sayılı KHK ile SPK, BDDK gibi Türkiye’de kanunları gereği ilgili oldukları işletmelere kamu gözetimi yapma yetkisini haiz kuru- luşların yetkileri ile TÜRMOB ve Maliye Bakanlığı’na ait bağımsız muhasebe ve dene- tim standartlarını belirleme yetkisi KGK’ya verilerek bağımsız denetim konusunda bü- tüncül bir hukuki yapı oluşturulmuştur. 660 sayılı KHK ile, Kurul üyelerinin atanması açısından hükümete bağımlı bir Kurum oluşturulmuş olsa da, çalışma şekli ve karar al- ma süreci açısından özerk ve bağımsız bir kurum oluşturulmaya çalışılmıştır. In the framework of the new Turkish Commercial Law and the EU accession process, a new regulatory and auditing agency with administrative autonomy called Public Oversight, Accounting and Auditing Standards Authority (POAASA) was estab- lished by Decree-Law No. 660. The powers and duties of the Capital Markets Board, the Banking Regulation and Supervision Agency that have power to public surveillance on relevant firms by virtue of their respective acts have been granted to the KGB by De- cree No. 660. Thus, an integrated legal structure towards independent audit has been formed. With Decree-Law No. 660, an autonomous and independent body in terms of operation and decision-making process has been attempted to be established, albeit the POAASA is dependent on the Government regarding the appointment of the board members.
Kaynak
Amme İdaresi DergisiCilt
47Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRVM01UYzVPUT09https://hdl.handle.net/20.500.12587/14233