Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemirbaş, Murat
dc.contributor.authorHoşbaş, Abdullah Anıl
dc.date.accessioned2021-01-16T18:54:53Z
dc.date.available2021-01-16T18:54:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14321
dc.descriptionYÖK Tez ID: 507432en_US
dc.description.abstractBu çalışmada Yaşam Temelli Öğrenme yaklaşımının 7. sınıf öğrencilerinin, Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarısı, bilimin doğası hakkındaki görüşleri ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışma 2013-2014 eğitim-öğretim yılı birinci döneminde Kırıkkale ilinin Merkez ilçesi Hanımeller Ortaokulu'nda öğrenim gören 50, 7. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler, bu çalışmada; deney grubu ve kontrol grubu olmak üzere, iki gruba ayrılmıştır. Deney grubunda Yaşam Temelli Öğrenme yaklaşımına göre dersler işlenirken, kontrol grubunda ise aynı ünite Fen ve Teknoloji Dersi öğretim programının öğretim etkinliklerine göre işlenmiştir. Her iki gruba da derslerin işlenmesi için üç haftalık zaman ayrılmıştır. Çalışmada veri toplamak amacıyla "Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi Başarı Testi", "Bilimin Doğası Ölçeği" ve "Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği" kontrol grubuna öntest ve sontest olarak, deney grubuna ise öntest, sontest ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen nicel verilerin analizinde; SPSS paket programı kullanılmış olup verilerin analizi için de Shapiro-Wilks normallik testi, bağımsız gruplar t-testi, bağımlı gruplar t-testi ile kovaryans analizi ve frekans analizi yapılmıştır. Yaşam Temelli Öğrenme yaklaşımının uygulama sonrası deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarını anlamlı bir düzeyde artırdığı, bilimin doğası hakkında görüşlerinin sontest ve kalıcılık testi arasında, anlamlı farkın olduğu, bilimsel süreç becerilerine ise sontest ve kalıcılık testi puanlarının birbirine yakın olması sebebi ile herhangi bir etkisinin olmadığı, cinsiyete göre başarı puanlarının ve bilimsel süreç becerilerinin farklılık göstermediği ancak bilimin doğası hakkında görüşlerinin ise erkek öğrencilerin, kız öğrencilere göre daha yüksek olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Sonuçlara göre aşağıdaki öneriler verilebilir; yaşam temelli öğrenme yaklaşımının uygulamaları farklı sınıflarda, farklı disiplinlerde ve farklı öğrenme çıktılarında yapılabilir. Anahtar kelimeler: Yaşam Temelli Öğrenme Yaklaşımı, Akademik Başarı, Bilimin Doğası, Bilimsel Süreç Becerileri, 5E Öğrenme Modeli.en_US
dc.description.abstractIn this study, it has been aimed to investigate the effects of "Context-Based Learning Model" on seventh grade students' academic achievement on Science and Technology course, their opinions about the nature of science and their scientific process skills. The study was conducted in a public middle school (Hanımeller Middle School) in the central district of Kırıkkale with the participation of total fifty 7th Grade students in the fall semester of 2013-2014 academic year. In this study, students were divided into experimental and control groups. While Context-Based Learning approach was applied on the experiment group, Science and Technology course curriculum was followed at the control group for the same subjects during three weeks. Research data were collected through "Academic Achievement Test in the unit Electricity in Our Life", "Nature of Science Scale" and "Science Process Skills Inventory". These instruments were applied to control group as pre-test and post-test. They were also applied to experimental group as pre-test, post-test and retention test. Quantitative data analysis obtained from research is analyzed in SPSS (Statistical Package for Social Sciences Program) package program. Furthermore, Shapiro-Wilks normality test, independent-samples t-test, paired-samples t-test, covariance analysis and frequency analysis were used to analyze the statistical data. According to the results obtained from the research; application of Context-Based Learning Model had a positive impact on students' academic achievement. The findings from the nature of science scale indicated that there was a statistically significant difference between retention and post-test scores of the experimental group. However, it was determined that there was no significant difference between retention and post-test scores in terms of the Science Process Skills Inventory scores. On the other hand, gender has no effect on neither academic achievement nor scientific processing skill, but boys got higher scores than girls in terms of nature of science scale findings. According to the results, the following suggestions can be given; applications of the context-based learning approach can be made on different grades, different discipline and different learning outcomes. Key words: Context-Based Learning Approach, Academic Achievement, Nature of Science, Scientific process skills, 5E Learning Model.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleFen bilimleri öğretiminde yaşam temelli öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünleri üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeContext-based learning approach on learning products in science teachingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage214en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster