Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPehlivanlı, Y.Hamit
dc.contributor.authorKöksal, Nursel
dc.date.accessioned2021-01-16T18:57:56Z
dc.date.available2021-01-16T18:57:56Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14760
dc.descriptionYÖK Tez ID: 205997en_US
dc.description.abstractXVIII. yüzyıldan önce, Osmanlı mparatorluğu ile Avrupa ülkeleri arasındakiilişkiler genelde savaşlar ve barışlarla sınırlıydı. Bu nedenle Osmanlı Devletikendisini batı karşısında üstün görmeye devam etmiştir. Osmanlı Ordusunun Avrupadevletleri karşısında başarısının devam ettiği dönemlerde, Batı medeniyetine ilgiduyulmamıştır. Karlofça antlaşmasından sonra alınan yenilgiler, Osmanlı Devleti'ninAvrupa'ya karşı olan ilgisini artırmıştır. Osmanlı Devlet adamları da askerû alanda,orduyu modernleştirmeye başlamışlardır.Osmanlı Devleti'nde ordunun yeniden yapılandırılmasıyla beraber açılanaskerû okulların; açılış amaçları, yaygınlaştırılması, öğretim kadroları, idariteşkilatları ve okutulan derslerle birlikte Tanzimat ve sonrasında hâkim olan eğitimanlayışı bu çalışmada incelenmiş ve değerlendirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Tarihen_US
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleOsmanlı devletinde modernleşme dönemi askeri eğitim sistemi (1840-1908)en_US
dc.title.alternativeMilitary education system on modernization period in Ottoman Empire (1840-1908)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster