Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorZorlu, Abdülkadir
dc.contributor.authorErsan, Kübra
dc.date.accessioned2021-01-16T18:57:59Z
dc.date.available2021-01-16T18:57:59Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14819
dc.descriptionYÖK Tez ID: 573819en_US
dc.description.abstractKitle iletişim araçlarının hızla mesafeleri yok ettiği dünyamızda, yabancı dil öğrenimi bireysel bir tercihten ziyade gereksinim haline gelmiştir. Küreselleşme olgusu ve beraberinde yaşanan değişimler uluslararası rekabete farklı boyutlar kazandırmıştır. Bu süreçte toplumların hem kendilerini ifade etme aracı olarak hem de uluslararası arenada kabul görebilmek için yabancı dil öğrenimi elzem olmuştur. Küresel bir dil olarak tüm dünyada kabul gören İngilizce, ülkemiz de dahil olmak üzere anadili İngilizce olmayan birçok ülke tarafından en yaygın olarak öğrenilen yabancı dildir. Ne var ki, ülkemizin yabancı dil öğrenimi konusunda istenilen seviyede olmadığı gerek öğrenenlerce gerekse yapılan bilimsel çalışmalarla görülen bir gerçektir. Teorik çerçevede hazırlanan çalışmada; kavramsal olarak öğrenme irdelenmiş ve dünyada en yaygın takip edilen öğrenme kuramlarının analizi yapılmıştır. Öğrenmeyi açıklayan kuramların eğitime nasıl entegre edildiği ve özellikle yabancı dil öğreniminde ve eğitiminde hangi kuramlardan faydalanıldığının incelenmesi yine araştırmanın başka bir amacını oluşturmuştur.. Ülkemizde yabancı dil öğreniminin hangi yöntem ve yaklaşımlar ışığında gerçekleştirildiği, yabancı dil öğreniminde karşılaştığımız sorunlar, nedenleri ve saptanan sorunlara alternatif çözüm önerileri araştırmamızın temel hedeflerini oluşturmuştur. Anahtar Kelimeler: Öğrenme Kuramları, Yabancı Dil Öğrenimi, Yabancı Dil Öğrenme Sorunlarıen_US
dc.description.abstractIn today's world where mass media destroys distances in a fast manner, learning a foreign language has become a necessity rather than a preferance. The phenomenon of globalization and changes coming through with it have added new dimensions to international competition. In this process, learning foreign languages have become a necessity for the societies to express themselves and to be internationally accepted. English is recognized as global language by all over the world and it is the most commonly learnt language by the countries including Turkey whose native language is not English. Nevertheless, it is obvious by the learners and scientific researches that our country hasn't reached the desired level of learning foreign languages. In this study which is prepared in the theoretical framework; the concepts of learning are searched about and most commonly followed theories of learning are analyzed. One another aim of this study is to investigate how learning theories are integrated with education and which theories are utilized especially in learning and teaching foreign languages. The theories and approaches of learning foreign languages in Turkey, the problems, their reasons and alternative suggestions are the main goals of our study. Key Words: Learning theories, Learning foreign languages, Problems of learning foreign languagesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleTürkiye'de yabancı dil öğrenme ve sorunlarıen_US
dc.title.alternativeLearning foreign languages in Turkey and its problemsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage121en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster