Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞenol, Dolunay
dc.contributor.authorEtirli, Ceyda
dc.date.accessioned2021-01-16T18:57:59Z
dc.date.available2021-01-16T18:57:59Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14823
dc.descriptionYÖK Tez ID: 542077en_US
dc.description.abstractBu araştırma, Alevi geleneğinde kadınların konumunu din sosyolojisi ve toplumsal cinsiyet olguları üzerinden değerlendirmek ve incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, İstanbul' da bulunan Şahkulu Sultan Dergahı, Garipdede Kültür Ve Cemevi Derneği ve Eriklibaba Eğitim Ve Kültür Vakfı ile yapılan görüşmeler neticesinde 25 katılımcı kadın örneklemine 10 soruluk bir form yöneltilmiştir. Görüşme grubundaki 25 katılımcı kadın, tesadüfi örneklem metodu ile seçilmiş olup; kadınlar ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları arasında; Alevi geleneğinde özellikle dini ritüeller açısından kadın- erkek eşitliğinin sağlanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Cemevlerinde gerçekleştirilen ibadetler göz önünde bulundurulduğunda, kadın- erkek ayrımının ortadan kalktığı tüm katılanların ' can' olarak kabul gördüğü bir anlayış hakim olmaktadır. Araştırma bulguları açısından ulaşılan bir diğer sonuç ise; Alevi geleneğinde 'dedelik' makamına eşitlik ve özgürlük ifadeleri bağlamında yaklaşıldığında ,kadınların sayısal açıdan oranların olmayışı üzerinedir. Alevi geleneğinde 'dede' lik kurumunun yöneticisi ve uygulayıcısı konumunda kadınlarında yer almaları gerektiği yönünde bulgulara ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Alevilik, Kadın, Toplumsal Cinsiyet.en_US
dc.description.abstractThis research was carried out to evaluate and analyse the position of women in the Alevi tradition through sociology of religion and gender. For this purpose, as a result of interviews with Şahkulu Sultan Dervish Lodge in Istanbul, Garipdede Culture and Cemevi Association and Eriklibaba Education and Culture Foundation, 25 participants were asked a 10-item form. 25 female participants were selected by random sampling method; and they were exposed to semi-structured interviews. Among the research findings; it has been concluded that equality between women and men is ensured especially in terms of religious rituals in the Alevi tradition. Considering the worship in the cemevis (cem house or djemevis) all the participants in which the distinction between women and men has disappeared is dominated by an understanding accepted as 'can-friend.' Another result of the research findings is; when approaching the authority of 'dedelik-grandhood' in terms of equality and freedom, it is about the lack of numerical proportions of women in the Alevi tradition. It was found that women should take part in the dedelik-grandhood institution as their principal and practitioner in the Alevi tradition. Key Words: Alevism, Women, Gender.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDinen_US
dc.subjectReligion ; Sosyolojien_US
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectHermit operatörlerien_US
dc.subjectHermit operators ; Hermit polinomlarıen_US
dc.subjectHermite polynomials ; Laguerre polinomlarıen_US
dc.subjectLaguerre polynoms ; Sınır değer problemlerien_US
dc.subjectBoundary value problemsen_US
dc.titleAlevi geleneğinde kadına bakış açısı: Şahkulu, Garipdede ve Eriklibaba dergahı örneğiyleen_US
dc.title.alternativeThe perspective on woman in the alevi tradition:, The cases of Şahkulu, Garipdede and Eriklibaba dervish lodgesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage150en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster