Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkbaş, Oktay
dc.date.accessioned2020-06-25T14:46:52Z
dc.date.available2020-06-25T14:46:52Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationAkbaş, O. (2009). Bireysel öğrenme amacıyla hazırlanan metinlerde açıklama ve kavram haritası kullanımının akademik başarıya etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 313 - 326.en_US
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVMk5EZ3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1497
dc.description.abstractBu çalışmada bireysel öğrenme amacıyla hazırlanan metinlerde açıklama ve kavram haritası kullanımının akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Bu amaçla araştırmacı tarafından sunuş ve buluş yoluyla öğretim stratejilerini içeren iki farklı metin hazırlanmıştır. Metinlerden birinde açıklama ve kavram haritası kullanılmış, diğeri ise klasik kitap formatında hazırlanmıştır. Araştırma 2007-2008, 2008-2009 öğretim yılında Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde yapılmıştır. Çalışmada deney ve kontrol gruplu deneysel tasarım kullanılmıştır. Her iki uygulama sonunda deney grubunda bulunan öğretmen adaylarının akademik başarısı ile kontrol grubunda bulunan öğretmen adaylarının akademik başarısı arasında anlamlı düzeyde farklılık bulunmamıştır. Her iki uygulamada deney grubunda bulunan öğretmen adaylarının standart sapma değerlerinin daha düşük çıkması, metinlerde açıklama ve kavram haritalarının ön bilgisi yeterli olmayan öğrencilerin başarılarını artırdığı şeklinde yorumlanabilir.en_US
dc.description.abstractIn this research, the influence of using explanation and concept maps in texts prepared with the aim of individual learning on academical success was examined. With this aim, two different texts of teaching strategies were prepared by the researcher. In the preparation of one of the texts, explanation and concept maps were used. The other text, however, was prepared in standard book format. The research was carried out in the Faculty of Education, Kırıkkale University, in the academic years 2007-2008 and 2008-2009. In the research, an experimental design with an experimental group and a control group was applied. At the end of two implementations, no significant difference was found between the academic success of the prospective teachers in the experimental group and that of the prospective teachers in the control group. The fact that the standard deviation values of the prospective teachers in the experimental group were found to be lower in both of the implementations may indicate that explanation and concept maps in texts increase the success of low prior knowledge learners.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBireysel öğrenme amacıyla hazırlanan metinlerde açıklama ve kavram haritası kullanımının akademik başarıya etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage313en_US
dc.identifier.endpage326en_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster