Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGökdeniz, İsmail
dc.contributor.authorKoca, Zeynep
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:05Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:05Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15263
dc.descriptionYÖK Tez ID: 602196en_US
dc.description.abstractGünümüzde dünyaya açılabilen işletmeler hem de ülkeler dünya ekonomisinde söz sahibidir. İşletmelerin katma değeri yüksek ürünler üretmesi, ihracat faaliyetlerini arttırmaktadır. İhracat yapan işletmelerde ise kurumsallaşmayı başarabilmiş, nitelikli insan kaynaklarını etkin bir şekilde kullanabilen, esnek yönetim anlayışına sahip olan işletmeler bu konuda daha da başarılı olmaktadır. Son yıllarda tüm işletmeler kurumsallaşmaya önem vermektedir. Güçlü rekabet ortamında ayakta kalabilmek ve rakipler karşısında başarılı olmak için işletmelerin yapısını güçlendirmek gerekmektedir. İşletmeler yapısını şeffaflaştırmalı aynı zamanda daha profesyonel ve objektif yönetilerek etkin ve verimli çalışan bir sistem haline getirilmelidir. Sistemleşmeyi başaran işletmeler interaktif bilgiyi daha hızlı ve etkin kullanımı sayesinde tüm dünyada istediği pazarlara ulaşarak piyasadaki varlığını güçlü bir şekilde sürdürmektedir. İşletmeler ihracat sayesinde ise ürünlerini çok daha geniş pazarlara ulaştırabilmektedir. İşletmelerin ihracat faaliyetlerinden dolayı elde ettikleri döviz girdileri ile ülke ekonomilerine sağladığı istihdam kaynakları, katma değerler ile birlikte sosyal ve kültürel kalkınmaya olan katkıları her ülke için çok önemli bir yere sahiptir. İhracat yapmak yeni pazarlara ulaşmak her işletme için maliyetli bir işlemdir. Bu yüzden devletler verdileri teşvik ve devlet destekleri ile bu faaliyetleri özendirmek, geliştirmek ve arttırmak istemektedir. Bu destekleri kurumsallaşabilen işletmelerin daha çabuk öğrendiği uyguladığı ve kullanıldığı görülmektedir. Bu çalışmada kurumsallaşmayı başaran işletmelerin ihracat faaliyetleri için verilen devlet desteklerinden yararlanma ve kullanım düzeyleri incelemiştir. Hangi kurumlar aracılığı ile devlet desteği verildiği ve bu verilen devlet desteklerinin işletmelerin kullanılma düzeyleri araştırılmıştır. İşletmelerin kurumsallaşma düzeyi ve ihracat yapan firmaların devlet desteklerini kullanma etkinliği tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn order for countries to have a voice in today's world is dependent on a strong economy and businesses that can expand globally. Producing products with a high added value, increases exportation endeavors of businesses. Businesses who achieved institutionalization in exportation endeavors while being able to use eligible human resources effectively, are more successful on the long run. In the last few years, every business has put priority towards institutionalization. Being able to strive and to be successful in a highly competitive environment stems from fortification, transparency and being able to work systematically, organizationally and effectively by becoming more professional. By being able to effectively use interactive information, businesses, who have successfully achieved systematization, are able to strongly maintain their presence by exporting globally and reaching the markets that they want. Thanks to exportation, all businesses can expand to much bigger markets. Foreign exchange inputs obtained by businesses due to their exportation activities, employment resources provided to national economies with their added value and their contribution to social and cultural development, holds a crucial place for all countries. Exportation and being able to reach new markets are costly endeavors for any and all businesses. Therefore, governments, with the incentive and the government backings which they provide, want to expand, increase and encourage these such activities. It can be observed that these aforementioned backings are learned and applied exponentially better by businesses who achieved institutionalization. In this study, the degree of usage and the utilization of the government backings - which were provided for the exportation activities of businesses who achieved institutionalization, were researched. The scope of this research was; through which channels these aforementioned government backings was provided and the level of effective utilization of these government backings by businesses. In this paper, the level of institutionalization of businesses and how companies use these aforementioned government backings effectively, will be discussed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectDental restorasyonen_US
dc.subjectDental restoration ; Dental restorasyon-süreklien_US
dc.subjectDental restoration-permanent ; Dijital taramaen_US
dc.subjectDigital scanning ; Kronlaren_US
dc.subjectCrowns ; Takma diş tasarımıen_US
dc.subjectDenture design ; Ölçümlemeen_US
dc.subjectMeasurementen_US
dc.titleİhracat yapacak firmaların kurumsal niteliklerinin ihracatta sağlanan devlet destekleri etkisi üzerine mobilya sektöründe bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeA study for furniture sector on the govermental incentive of the institutional qualifications of the firms that wi·ll exporten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage146en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster