Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖneren, Melahat
dc.contributor.authorYurdakul, Gülşen
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:06Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15276
dc.descriptionYÖK Tez ID: 570440en_US
dc.description.abstractÖZET Yurdakul, Gülşen, "Sosyal Kaytarma Davranışı ile İşe Yabancılaşma Arasındaki İlişki: Bir Vaka İncelemesi Örneği", Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019. Sosyal kaytarma davranışı organizasyonların kolektif olarak ürün ya da hizmet ürettiği örgütlenmelerde meydana gelmektedir. İşgörenlerin sergilediği sosyal kaytarma davranışı organizasyonlar açısından olumsuz sonuçlara yol açabilmektedir. İşe yabancılaşma olgusu da işgörenlerin birçok farklı sebepten kaynaklı olarak yaşadıkları olumsuz durumlardır. Sosyal kaytarma davranışında olduğu gibi işe yabancılaşma da organizasyonlar açısından olumsuz sonuçlara yol açabilmektedir. Bu çalışmada Ankara'da faaliyet gösteren kurumsal bir işletmenin işgörenlerinin işe yabancılaşma ve sosyal kaytarma davranışları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırmada değişkenlerin faktör analizi sonucunda alt boyutları ortaya çıkmıştır. Analiz sonucunda meydana gelen değişkenlerin alt boyutlarının da değişkenlerle olan ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmada veriler anket yöntemi kullanılarak toplanılmıştır. Toplanılan veriler SPSS 21 paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. İlk olarak tanımlayıcı istatistikler, frekans ve normallik sağlandıktan sonra korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Daha sonra ise t- Testi ve Tek Yönlü Varyans (ANOVA) yapılmıştır. Analiz sonucunda işe yabancılaşma ile sosyal kaytarma davranışı arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Regresyon analizi sonucunda ise işe yabancılaşmanın soyal kaytarma üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların demografik özelliklerinden kaynaklanan yaş, çalışma süreleri ve cinsiyet açısından sosyal kaytarma üzerinde anlamlı farklılıklar oluşturmadığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Yabancılaşma, İşe Yabancılaşma, Sosyal Kaytarmaen_US
dc.description.abstractABSTRACT Yurdakul, Gülşen, "The Relationship Between Social Loafing and Work Alienation: A Case Study", Master's Thesis, Kırıkkale, 2019. Social loafing behavior occurs in organizations which produce collectively products or services. The employees' social loafing behavior may have negative consequences for the organizations. The concept of work alienation is the situation which the employees alienate from the work they do due to different reasons. As in social loafing behavior, work alienation may lead to negative consequences for organizations. In this study, the relationship between the work alienation and social loafing behavior of the employees of a corporate business operating in Ankara was investigated. In the study, the sub-dimensions of the variables as a result of factor analysis emerged. The relationship between the variables and the sub-dimensions of the variables formed as a result of the analysis were investigated. Data were collected by using the survey method. The collected data were analyzed by SPSS 21 package program. First of all, descriptive statistics, frequency and normality were obtained and correlation and regression analyzes were performed. Then, t-Test and One-Way Variance (ANOVA) were performed. As a result of the analysis, it was found that there was a positive and significant relationship between work alienation and social loafing behavior. As a result of the regression analysis, it was found that work alienation had a positive and significant effect on the social loafing. In addition, it was found that there was no significant difference in terms of social distinction in terms of age, working time and gender arising from the demographic characteristics of the participants. Keywords: Alienation, Work Alienation, Social Loafingen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal kaytarma davranışı ile işe yabancılaşma arasındaki ilişki: Bir vaka incelemesi örneğien_US
dc.title.alternativeThe relationship between social loafing and work alienation: A case studyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster