Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDinç, Yusuf
dc.contributor.authorDoğan, Ufuk
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:07Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15302
dc.descriptionYÖK Tez ID: 448671en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, insanoğluyla birlikte büyüyen, gelişen, değişen tüketimden söz edilmektedir. Tüketim artık insanların zorunlu ihtiyaçlarını karşılamanın ötesinde son yıllarda farklı rollere de bürünmüştür. Bu değişimdeki en büyük etmen kapitalizmin payıdır ve medya da bu konuda onun en büyük yardımcısı olmuştur. Tüketim günümüzde insanlara kimlik, rol, prestij, ün, itibar, statü gibi soyut değerler katmaktadır. İnsanlar da, bu sebeple çevresindekilerden soyut bir farklılık kazanabilmek için metalara bağımlı hale gelmiştir. Bu araştırmanın amacı, beden imajı memnuniyetinin ve materyalist eğilimlerin gösterişçi tüketimi üzerindeki etkisini belirlemeye yöneliktir. Bu amaç doğrultusunda; Türkiye'de bulunan Kırıkkale, Nişantaşı ve Beykent Üniversitelerinde eğitim alan öğrenciler araştırmanın ana kütlesini oluşturmaktadır. Bu kapsamda anılan üniversitelerden Kırıkkale Üniversitesi'nden 514, Nişantaşı Üniversitesi'nden 141 ve Beykent Üniversitesi'nden 320 öğrenciden yüz yüze anket yoluyla veriler toplanmış ve SPSS 17.0 programında analizler yapılmıştır. Elde edilen bulgular genel olarak değerlendirildiğinde, devlet üniversitesi olan Kırıkkale Üniversitesi ile özel üniversiteler olan Nişantaşı ve Beykent Üniversiteleri'nde temel farklılıkların materyalist eğilimler ve gösterişçi tüketim konularında gözlendiği ifade edilebilir. İleride yapılacak olan tüketim ile ilgili çalışmalarda, tüketicilerin tüketim davranışlarının incelenmesinde; beden imajı memnuniyeti, materyalist eğilim ve gösterişçi tüketim gibi faktörlerin de dikkate alınması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this research, the consumption growing, evolving and changing with humankind is addressed. Consumption has been playing different roles in recent years beyond meeting necessary needs. The main driver on this changing is the share of capitalism and the media also can be counted as second reason. Today, consumption has been adding to the people abstract values such as identity, role, prestige, reputation and status. For this reason, people have become dependent on meta or goods to gain an abstract difference from those around. The main aim of this research is to determine the impact on conspicuous consumption of body image satisfaction and materialistic tendencies. In accordance with this purpose, the students studying in the Kırıkkale, Nişantaşı and Beykent Universities, located in Turkey, comprise the population of the research. In this scope, the data from 514 students in Kırıkkale University, 141 in Nişantaşı University and 320 in Beykent University is collected through face to face questionnaire and the analysis are made by SPSS 17.0 program. Considering the findings obtained in general, it can be put forward that the main differences is observing with respect to materialistic tendencies and conspicuous consumption in Kırıkkale University being state university with Nişantaşı and Beykent University being private universities. In the studies concerning the consumption to make in the future, it is proposed that the factors such as body image, materialistic tendency and conspicuous consumption are taken in consideration in examining consumption behaviors of consumers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleBeden imajı memnuniyetinin ve materyalist eğilimlerin gösteriş tüketimi üzerine etkisi: Karşılaştırmalı bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeSatisfaction from body image and materialistic attitudes impact on conspicuous consumption: A comparative studyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage102en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster