Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurukan, Y.Tülin
dc.contributor.authorKeskin, Serhan
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:10Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:10Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.uriBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15355
dc.descriptionYÖK Tez ID: 190253en_US
dc.description.abstractİçinde bulunduğumuz dönemde tanık olduğumuz önemli değişimlerden biri,iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelere paralel olarak internetin evde, işyerinde veeğitimde meydana getirdiği yeniliklerdir. Bu yeniliklerin yanı sıra internet pazarlama veticari faaliyetleri de yeni bir platforma taşırken, elektronik firmalar için markalaşmayıklasik pazarlarda olduğundan daha önemli bir hale getirmiştir.Bu çalışmada elektronik ticarette marka yapılandırılmasını etkileyen faktörlerinneler olduğunun tüketiciler ve işletmeler açısından belirlenmesi amaçlanmıştır.Tezin birinci bölümünde; marka ve marka yönetimi hakkında temel bilgilere,ikinci bölümünde; elektronik ticaret ve üçüncü bölümünde elektronik markalar ile ilgiliaçıklamalara yer verilmiştir. Dördüncü bölümde ise biri internet kullanan tüketicilerediğeri faaliyetlerini elektronik ortama taşımış işletmelere yönelik olmak üzere iki anketuygulanmıştır.Araştırma sonucunda tüketicilerin, internet üzerinde alışveriş yaparken en önemverdikleri konunun müşteri hizmetleri olduğu, internet sitesinde en gerekli görülenözelliğin ise güvenlik-gizlilik olduğu belirlenmiştir. nternet üzerinde çok fazla reklamyapılmasından dolayı tüketicilerin reklamlarla fazlaca ilgilenmedikleri, ancak üye olunanelektronik markaları reklamı yapılan elektronik markalara oranla daha güvenilirbulunduğu ve sitelerin kişiselleştirilebilmesine de önem vermedikleri görülmüştür.şletmelere uygulanan anketlerin sonuçları değerlendirildiğinde ise elektronikortamda markalaşmaya önem verildiği ve markalaşabilmek adına klasik pazarlardauygulanan tutundurma faaliyetlerinden farklı yöntemler denendiği görülmüştür. Diğertaraftan işletmelerin, müşterilerini elde tutmak için fiyat indirimine gerek gördükleri,markalaşabilmek için iletişime önem verdikleri ve site içeriklerini müşteri görüş veönerilerini dikkate alarak düzenlendikleri tespit edilmiştir.Klasik pazarlarda marka olabilme ve bu marka ile dünyaya açılma problemlerinihenüz çözemeyen Türk işletmelerinin, elektronik ortamda marka yaratması ve küreselrakipleri ile rekabet edebilmesi zor görünmektedir. Ancak, bu ifadeden zorluklarınüstesinden gelinemeyeceği yada başarılı olunamayacağı anlamını da çıkarmamak gerekir.Elektronik marka konusu, başta ABD olmak üzere gelişmiş ülkelerin küreselpazarda söz sahibi olabilmek için özel önem verdikleri bir faaliyet haline gelmiştir. Tez buaçıdan incelendiğinde elektronik marka alanında yapılan ilk akademik çalışmalardan biriolması nedeniyle farklılaşmaktadır. Karşılaştırmalı bir araştırma olarak gerek literatüregerek işletmelerimize ve gerekse ileride yapılacak olan diğer akademik çalışmalara farklıbakış açısı getirerek ışık tutacak nitelikte olduğu düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractOne of the most important changes we see in this period, is the improvements inour home, work and commerce because of internet that is parallel to the developments inthe communication technologies. Besides this improvements, internet carry the facilitiesof marketing and commerce to a new platform and branding became a more importantconcept for firms than it is in classic marketplace.In our study, it is aimed to find what the factors are that effect branding from theextent of consumers and firms.In the first part of the study, there is general knowledge about brand and brandmanagement, there are general knowledge in the second part about electronic commerceand in the third part about electronic brands. In the forth part two questionnaires, one forthe consumers using internet the other for the firms working on electronic media arepracticed.Depending on the results of the study, it is found that the most important subjectwhile the consumers are consuming on the internet is customer service, the mostimportant property of an internet page is security-privacy. It is seen that consumers thinkthat there are lots of advertisement on internet and they do not deal much with them, butthe internet pages that are registered are thought to be more secure than the pages that areadvertised and personalization of internet pages is not important.When the results of the questionnaire for the firms are examined, it is determinedthat firms give importance to branding on the internet, they try different methods forbranding than classic marketplace, they need discount to have their customers, they giveimportance to communication for branding and concept of internet pages are arrangeddepending on the opinions and suggestions of the consumers.It seems to be difficult for the Turkish firms that cannot solve the problems ofbranding in classical markets and deployment to the world with this brands, to brand onthe net and compete with the global competitors. However, this does not mean that theproblems cannot be solved or it cannot be managed.Electronic branding subject is turned out to be a special valued marketing facilityfor USA and developed countries, to became stronger in the global markets. When thethesis is examined from this point of view, it differentiates from the others because ofbeing maybe one of the first studies on the subject of electronic branding. As being astudy icluding comparings, it is thought that it has a different point of view and will helpboth the literature, the firms and other academical works.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketiciler ve işletmeler açısından elektronik ticarette marka yapılandırılmasını etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik bir arastırmaen_US
dc.title.alternativeA research to find the factors that effect branding in electronic commerce from the point of view of consumers and firmsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster