Değerler eğitiminin imkânı
Özet
Günümüzde dünyanın hemen hemen her yerinde insanlar, küreselleşmenin beraberinde getirdiği; teknoloji ve sosyal yaşamdaki hızlı değişmelerin bir sonucu olarak farkı kültüre sahip pek çok insanla etkileşime daha açık hale gelmiş; bu baş döndürücü değişim karşısında gerek toplumsal gerekse bireysel bir takım sorunlarla karşı karşıya kalmışlardır. Bu gün, dünyada; aile içi şiddet, toplumsal baskı, taciz, intihar, madde bağımlılığı ile suç oranlarındaki artış dikkat çekici boyutlara ulaşmış olup, toplumların geleceğe dair umutları yerini büyük ölçüde kaygıya bırakmaya başlamıştır. Doğası gereği bir arada yaşamak zorunda olan insan etik değerlerle dengelenmez ise, hızla değişmekte ve gelişmekte olan dünyamızda, tüketim toplumu halini almış toplumun bir ferdi olarak bir takım ekonomik sebepler nedeniyle egosantrikleşip pek çok şeyi feda edecek duruma gelebilir. Bu durumda toplumların yozlaşmasına hatta kimliklerini kaybederek daha güçlü toplumlar karşısında asimile olmasına sebep olacaktır. Çocuklarımızın etik donanımlara sahip bireyler olarak yetiştirilmesi, geleceğin; mimar, bilim insanı, akademisyen, öğretmen, spor insanı, siyasetçisi, işçisi, çiftçisi, doktoru, annesi- babası gibi toplumun her kesiminde önemli roller üstlenecek bireyler olmaları nedeniyle önem arz etmektedir. Bu nedenledir ki değerlerin aktarımı-korunması ciddi ve bir o kadarda önemli bir gerekliliktir. Toplumları yozlaşmaktan, tarihe karışıp yok olmaktan kurtaracak en güvenli ve geçerli yol elbette ki eğitimden geçmektedir. Özünde, toplum düzeni emelini barındıran eğitim, bir yandan ait olduğu toplumun değer felsefesi ışığında şekil alıp, gelişirken bir yandan da bireyi toplumun bilgi ilkeleri ve davranış kalıplarına uygun olarak topluma iyi bir üye olarak biçimlendirmeyi amaçlar. Çalışma; betimsel nitelikte olup, bireyin dünyaya geldiği andan itibaren ailede başlaması gereken değerler eğitimi sürecinin, çocuğun içerisinde yaşadığı sosyal çevre tarafından da desteklenerek yaşamın bir sonraki basamağını teşkil eden eğitim kurumlarında da devam etmesi gerekliliği ve önemine dikkat çekmek, daha sonraki yapılacak çalışmalara kaynaklık teşkil etmesi açısından önemli görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Değer, Eğitim, Değerler Eğitimi, Süreç Today, human beings have been interacted with the others from different cultures as a result of the rapid change in social life and technology, and they met many problems personally and socially. The rise on the rates of domestic violence, social pressure, abuse, suicide, drug abuse and crime has strikingly draw attention, and the societies' hope for the future started to give place to worry. If human who has to live together with the others isn't balanced with ethical values, s/he may become egocentric due to the economic reasons and become a person that sacrifices everything. Then they will degenerate and lose their identities, and be assimilated by more powerful societies. To bring our children with ethic norms is very important as they will take important roles as architect, academician, teacher, sportsman, politician, worker, farmer, doctor and parents. So, transfer and protection of values is a serious and important need. The safest and valid way to save the societies from disappearing and being degenerated is education. Fundamentally, education aims the order of societies and to form the individual suitable to the knowledge principles of society and behavior patterns and to make her/him a good member for the society. The study is descriptive, and aims to draw attention to the values education from birth to family and then school education beside the support of the social environment. Also, according to us, this study is very important as a source for the future researches. Key Words: Value, Education, Values Education, Process
Bağlantı
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına üniversite kütüphaneniz aracılığı ile (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.https://hdl.handle.net/20.500.12587/15477