Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKöse, Esra Karabağ
dc.contributor.authorAkkurt, Züleyha
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:24Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15501
dc.descriptionYÖK Tez ID: 570821en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; okul, öğretmen ve aile ile ilgili değişkenlerin öğrencilerin okul başarısı üzerindeki etkilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmaya Balıkesir merkez ve ilçelerindeki 12 lisede öğrenim gören 698 öğrenci katılmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak, "Liselerde Okul Yaşam Kalitesi Ölçeği ve Öğretmen Sınıf Liderliği Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizleri ile yapısal regresyon modelinden yararlanılmıştır. Doğrusal regresyonla oluşturulan modeller, öğrencilerin demografik özelliklerinin ve öğretmen sınıf liderliği algılarının okul başarıları üzerinde etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Buna karşın öğrencilerin okul yaşam kalitesi algılarının okul başarısı üzerindeki etkisi istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Kontrol değişkenlerinin de dahil edildiği regresyon analizi sonuçları, sosyoekonomik düzeyin başarı üzerinde en etkili değişken olduğunu göstermektedir. Sosyoekonomik düzeyi takip eden en güçlü değişken ise öğretmen sınıf liderliği değişkenidir. Anahtar sözcükler: Öğretmen sınıf liderliği, okul yaşam kalitesi, sosyoekonomik düzey, okul başarısıen_US
dc.description.abstractAbstract This study aims to compare the effects of school, teacher, and family-related variables on students' academic performance. The study was designed as a relational screening model and included 698 students from 12 high schools in both the city-center and the surrounding townships of Balıkesir Province, Turkey. The measurement tools utilized in this study were the Quality of Life in High Schools Scale and the Teacher Classroom Leadership Scale. In addition to conducting a correlation and multiple regression analysis, a structural regression model was used to analyze data. The linear regression models reveal that while students' demographic characteristics and teacher classroom leadership perceptions have a significant impact on students' academic performance, students' perceptions of school life quality were found not to be statistically significant. The results of the regression analysis in which control variables were included indicate that families' socioeconomic level followed by teacher classroom leadership have the greatest impact of all variables on students' academic performance. Keywords: teacher classroom leadership, school life quality, socioeconomic level, academic performanceen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLiselerde öğretmen liderliği öğrencilerin okul yaşam kalitesi algıları ile akademik başarı arasındaki ilişkileren_US
dc.title.alternativeThe relations between academic achievement and both the leadership of teachers and the students' perception of quality of life at high schoolen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage103en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster