Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğan, Taylan Taner
dc.contributor.authorDemirkıran, Tuğba
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:39Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15609
dc.descriptionYÖK Tez ID: 558179en_US
dc.description.abstractBu çalışma, Kırıkkale Üniversitesi öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmektedir. Bu amaçla "Kırıkkale Üniversitesi öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerini belirlemeye yönelik araştırma formundan yararlanılmaktadır. Araştırmada finansal okuryazarlık düzeyi, "temel düzeyde ekonomi ve finans, finansal yeterlilik, finansal davranış, finansal tutum ve güncel bilgiler" boyutlarında incelenmektedir. Finansal okuryazarlık düzeyini ortaya koyan soruların güvenirliğini belirlemek amacıyla Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı değeri incelenerek 0,76 olarak tespit edilmeketdir. Bu doğrultuda, Kırıkkale Üniversitesinde okuyan 467 öğrenci üzerinde anket uygulanmktadır. Araştırma sonucunda, katılımcıların, temel düzeyde ekonomi ve finans boyutu içerisinde yer alan ifadelere göre likert endeksinin aldığı ortalama değer 2.31; finansal yeterlilik boyutu içerisinde yer alan ifadelere göre 2.3; finansal davranış boyutu içerisinde yer alan ifadelere 2.42; finansal tutum boyutu içerisinde yer alan ifadeler de 2.20 ve güncel bilgiler boyutu içerisinde yer alan ifadelere ortalama 2.18'dir. Uygulama sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde, gruplar arasında karşılaştırma yapmaya olanak sağlayan Bağımsız Örneklem T-Testi ve Tek Yönlü Varyans (ANOVA) Analizi testi kullanılmaktadır. Farklılığın kaynağının hangi gruplar arasında olduğunun belirlenmesi için ise çoklu karşılaştırma testlerinden Tukey testine başvurulmaktadır. Yine araştırmada, ölçek ifadeleri arasında yer alan boyutların birbirleri ile olan ilişkilerinin yönünü ortaya koyan korelasyon analizine yer verilmektedir. Araştırma sonucunda, katılımcıların finansal okuryazarlık düzeyleri ile yaş, cinsiyet, hane halkı gelir düzeyi, annenin eğitim düzeyi ve babanın eğitim düzeyi arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüş iken; öğrencilerin sınıfları ile finansal okuryazarlık düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu görülmektedir. Yine katılımcıların temel düzeyde ekonomi ve finans düzeyleri ile finansal yeterlilik, finansal tutum ve güncel bilgilere yönelik bilgi düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılırken; finansal davranış düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu anlaşılmaktadır. Son olarak, katılımcıların finansal yeterlilik düzeyleri ile finansal davranışları arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmaktadır. Anahtar Kelimeler: Finansal Okuryazarlık, Temel Düzeyde Ekonomi Ve Finans, Finansal Yeterlilik, Finansal Davranış, Finansal Tutum.en_US
dc.description.abstractThis study is conducted to determine the financial literacy levels of Kırıkkale University students. For this purpose, a research form is used to determine the financial literacy levels of Kırıkkale University students. The level of financial literacy at the basic level is examined in the dimensions of economics and finance, financial competence, financial behavior, financial attitude and current information. In order to determine the reliability of the questions indicating the level of financial literacy, Cronbach Alpha internal consistency coefficient value is examined and found as 0,76. Accordingly, 467 students studying at Kırıkkale University are surveyed. As a result of the research, the averages of the likert index value for the participants are found as 2.31 for the expressions in the basic level of economics and finance dimension, 2.3 for the expressions in the financial capability dimension, 2.42 for the expressions in the financial behavior dimension, 2.20 for the expressions in financial attitude dimension, 2.18 for the expressions in the current information dimension. The Independent Sample T-Test and the One-Way Variance (ANOVA) Test are used to analyze the data obtained from the application. Tukey test is used for multiple comparison tests in order to determine which groups are the source of the difference. In the research, the correlation analysis, which puts the direction of the relations between the dimensions of the scale expressions, is given. As a result of the study, it is seen that there is no significant difference between financial literacy levels of the participants and age, gender, household income level, mother's education level and education level of father; There is a significant difference between the students' classes and financial literacy levels. Again, it is concluded that there is no significant relationship between the level of economic and financial levels of the participants and their level of knowledge about financial qualification, financial attitude and current information; it is understood that there is a significant relationship between financial behavior levels. Finally, there is a significant relationship between financial competence levels and financial behaviors of the participants. Keywords: Financial literacy, Basic Economics and Finance, Financial Competence, Financial Behavior, Financial Attitude.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomien_US
dc.subjectEconomics ; İşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKırıkkale Üniversitesi öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerini belirlemeye yönelik araştırmaen_US
dc.title.alternativeResearch on the determination of financial literacy levels of Kirikkale University studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ekonometri Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster