Show simple item record

dc.contributor.advisorGüçlüöver, Aziz
dc.contributor.authorAtik, Gonca
dc.date.accessioned2021-01-16T19:04:02Z
dc.date.available2021-01-16T19:04:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15957
dc.descriptionYÖK Tez ID: 625406en_US
dc.description.abstractYapılan bu çalışmada lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile yaşam doyum düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2018-2019 eğitim ve öğretim yılı içerisinde Kırıkkale ilinde bulunan liselerde öğrenim gören 874 kız ve 806 erkek olmak üzere toplam 1680 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşam doyumlarının belirlenmesinde "Yaşam Doyumu Ölçeği", beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının belirlenmesinde ise "Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analiz sürecinde SPSS 22.0 programında Independent t-test ve One Way Anova analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının; okul türü, öğrenim görülen sınıf düzeyi, aile gelir düzeyi, okullarında spor salonu bulunma durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir (p<0.05). Bununla birlikte öğrencilerin yaşam doyumlarının; cinsiyet, öğrenim görülen sınıf düzeyi, anne eğitim düzeyi, kardeş sayısı, aile gelir düzeyi, düzenli spor yapma durumu, spor yapmada aile desteği durumu, beden eğitimi dersine aile isteği ile katılma durumu ve okul spor takımlarında yer alma isteği değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar saptanmıştır (p<0.05). Bağımlı değişkenler arasındaki korelasyon analizi sonuçlarına göre de öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile yaşam doyum düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır (p<0.05). Sonuç olarak, lise öğrencilerinde demografik değişkenlerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ile yaşam doyumu üzerinde önemli birer belirleyici değişken olduğu, beden eğitimi ve spor dersine yönelik olumlu tutumların yaşam doyumunu arttırdığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study constructed, it wasaimed to investigate the attitudes of highschool students towards physical education and sportlesson and life satisfaction levels, according to somevariables. A total of 1680 students, 874 girls and 806 boys, in highschools in Kırıkkale participated in the study in the 2018-2019 academicyear. "Life Satisfaction Scale" wasused to determine the life satisfaction of the studentswhoparticipated in the study, and "Physical Education and Sports Attitude Scale" wasused to determinetheirattitudestowards physical education and sportslesson. Independent t-test and One Way Anova analysiswereused in SPSS 22.0 program duringstatisticalanalysisprocess of the obtaineddata. At the end of the study, it was determined that the attitudes of studentstowards physical education and sportslesson that showed significant differences according to variables of schooltype, class level, familyincome level, gymavailability in schools (p <0.05). Inaddition, ıt was determined that therewas a significantdifferencestudents life satisfaction, gender, education class level, mother education level, the number of siblings, familyincome level, the status of regularsports, familysupport status in doingsports, the desire to participate in physical education classeswithfamilydesire and willingness to takepart in schoolsportsteams (p <0.05). According to the results of the correlationanalysisbetween the dependentvariables, it wasconcluded that therewas a positiverelationshipbetweenstudents' attitudestowards physical education and sportslesson and life satisfaction levels (p <0.05). As a conclusion, it wasseen that demographicvariableswere important determinants of life satisfaction and attitudetowards physical education and sportslesson in highschoolstudents and positiveattitudestowards physical education and sportscourseincreased life satisfaction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectAflibercepten_US
dc.subjectAflibercept ; Bevacizumaben_US
dc.subjectBevacizumab ; Diabetik retinopatien_US
dc.subjectDiabetic retinopathy ; Ranibizumaben_US
dc.subjectRanibizumaben_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ve yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Kırıkkale ili örneği)en_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between the high school students' attitudes towards physical education and sports lesson and their life satisfaction level (Kirikkale province sample)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record