Beden eğitimi ve spor dersinde tüm fiziksel tepki yöntemi ile anaokulu öğrencilerine ingilizce kelime öğretimi
Özet
Çalışmanın içeriğinde, anaokulu öğrencilerinin dil öğrenimi, İngilizce kelime öğretimi, Beden Eğitimi ve Spor, Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi ve Hikaye Anlatımı Yöntemi ile ilgili çeşitli bilgilere yer verilmiştir. Ayrıca bu yönteme uygun olarak İngilizce kelime öğretimine dayalı örnek ders planları sunulmuştur. Öğrenciler çalışmamıza Beden Eğitimi ve Oyun dersinde katılım sağlamıştır. Anaokulu müfredatında bu ders haftalık iki saat olarak yer almaktadır. Veriler, Bursa Özel Tan Okulları Anaokulu'nda yapılan çalışmalar sonucunda elde edilmiştir. Toplamda sekiz hafta süren araştırmanın iki haftası ön test ve son test çalışmalarını kapsamaktadır. Araştırmaya 16 kişi kontrol ve 16 kişi deney olmak üzere toplamda 32 öğrenci katılmıştır. Her iki gruba 16 sorudan oluşan ön test ve son test uygulanmıştır. Test dışındaki kalan altı hafta boyunca, belirlenmiş olan kelimeler İngilizce öğretmeninin de yardımıyla Beden Eğitimi ve Oyun dersinde Tüm Fiziksel Tepki Yöntemine uygun olarak öğretilmeye çalışılmıştır. Elde edilen verilerin öncelikle normal dağılım gösterip göstermedikleri kontrol edilmiştir. Normal dağılım gösteren verilerin analizi SPSS 23.0 programı ile yapılmış ve ilişkili grup t testi (Paired t-Test) hesaplama yöntemi uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda elde edilen verilere göre, Beden Eğitimi ve Oyun dersinde uygulanan Tüm Fiziksel Tepki Yönteminin klasik öğretme yöntemine nazaran Anaokulu öğrencilerinin İngilizce kelime öğreniminde daha etkili, eğlenceli ve motive edici olduğu tespit edilmiştir. İlişkili t-Testi sonuçları değerlendirildiğinde, ön test ve son test uygulamasında soru bazında çok önemli ve anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir (p <0,01). Anahtar Kelime: TPR, TPRS, Oyun İle Eğitim, Yabancı Kelime Öğretimi, Beden Eğitimi, Spor In the content of the study, various information about language learning, English vocabulary teaching, Whole Physical Response Method and Storytelling Method, Physical Education and Sports were given. In addition, sample lesson plans based on English vocabulary teaching are presented in accordance with this method. Students participated in our study in Physical Education and Play class. In the kindergarten curriculum, this course is two hours per week. The data were obtained as a result of the studies conducted in Bursa Private Tan Schools Preschool. The two-week study, which lasted for eight weeks in total, included pre-test and post-test. A total of 32 students participated in the study. Pre- test and post-test consisting of 16 questions were applied to both groups. During the remaining six weeks, the determined words were taught in accordance with the Whole Physical Response Method in the Physical Education and Play course with the help of the English teacher. The normality was first checked for data. For these normally distributed data, the related group t-test (Paired t-test) was calculated. The analyzes were performed in SPSS 23.0 program. According to the data obtained at the end of the research, All Physical Response Method was found to be more effective, entertaining and motivating in teaching English words to Kindergarten students with the help of Physical Education and Game activities. As a result of the evaluation of the related t-test results, it was found that there was a meaningful and significant difference in pre-test and post-test applications on the basis of questions (p <0,01). Key Words: TPR, TPRS, Education With Games, Foreign Word Teaching, Physical Education, Sports