Beden eğitiminde uygun eğitici uygulamalara ilişkin ortaokul öğrencilerinin algıları
Özet
Bu araştırma, öğrencilerin ideal beden eğitimi ve spor dersine yönelik bilgilerini ve düşüncelerini ortaya koymak ve sorgulamak için yapılmıştır. Araştırmada öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersinde maruz kaldıkları mevcut durum sorgulanmamış, öğrencilerin olması gereken en ideal durum hakkındaki düşünceleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılı II. Dönemi'nde Kırıkkale İl Merkezi'nde 6 farklı ortaokulda öğrenim görmekte olan toplam 480 öğrenci (268 kız ve 212 erkek) üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, Barney ve Christenson'un (2014) çalışmalarında yer alan ölçek, yazarlardan izin alınarak Türkçe'leştirilmiş ve amaçlar doğrultusunda 22 maddeden oluşan son hali verilerek kullanılmıştır. Ölçek, 12'si uygun olmayan (istenilmeyen), 10'u uygun olan (istenilen) durumu ifade eden maddelerden oluşmaktadır. Bu araştırmanın bağımsız değişkenleri öğrencilerin cinsiyetleri ve sınıf düzeyleridir. Madde gruplarında verilen cevapların (1=Evet, 2=Hayır) ortalaması alınmıştır. Elde edilen değerlerin normal dağılım gösterip göstermediği Shapiro-Wilk testi ile incelenmiş, söz konusu verilerin normal dağılım sergilediği görülmüştür. Araştırma verilerinin analizinde yüzde "%", frekans "f", bağımsız gruplar arası t-testi ve one-way Anova analizlerinden yararlanılmıştır. Tüm analizlerde 0.95 güven katsayısına göre karar verilmiştir. Elde edilen verilerden, çalışmaya katılan öğrencilerin, ideal beden eğitimi ve spor dersiyle ilgili düşüncelerinde oldukça eksik ve hatalı yanların olduğu söylenebilir. This study aims to determine and analyze the knowledge and opinions of the students about ideal Physical Education and Sport Lesson. Their present condition in Physical Education Lesson is not questioned but the opinions of the students about ideal situation are tried to be manifested. The research was conducted with 480 students (268 girls and 212 boys) who have been attending 6 different schools in city-centre of Kırıkkale in second term of 2013-2014 Academic Year. Scale which took part in the study of Barney and Christenson (2014) were used to collect data after getting their permission and it was translated into Turkish. Last version of the instrument consisting of 40 clauses was used with regard to targets. The instrument consists of 12 inappropriate and 10 appropriate statements. The independent variables of this research are gender and grades of students. Mean of the answers in groups of items was evaluated. Shapiro-Wilk test was used to identify if the variance were standard or not. It was revealed that result of the values are standard. Percentage, frequency, independent samples t-test and one-way ANOVA test were used for statistical analysis. It was decided of all analysis according to 0.95 confidence coefficient. According to findings, it can be said that there are rather missing and wrong parts on opinions of students about Physical Education and Sport Lesson.