Beden eğitimi öğretmenleri tarafından kullanılan öğretim stilleri
Özet
Bu çalışmada, beden eğitimi öğretmenlerinin, öğretim stillerine yönelik tercihlerine ulaşılması amaçlanmıştır. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılında T.C. MEB'e bağlı okullarda görev yapan 244 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Verileri toplamak amacıyla, Mosston ve Ashworth (2002) tarafından geliştirilen ve 11 stilden oluşan Öğretim Stilleri Spektrumu'ndan yararlanılmıştır. Katılımcılar her bir öğretim stilini, 5'li Likert tipi ölçek üzerinde değerlendirmiştir. Elde edilen değerlerin normal dağılım gösterip göstermediği Shapiro-Wilk testi ile incelenmiş, söz konusu verilerin normal dağılım sergilediği görülmüştür. Araştırma verilerinin analizinde yüzde "%", frekans "f", standart sapma ve bağımsız gruplar arası t-testinden yararlanılmıştır. Tüm analizlerde 0.95 güven katsayısına göre karar verilmiştir. Beden eğitimi öğretmenlerinin en çok tercih ettikleri stillerin, öğretmen merkezli "Alıştırma" ve "Komut" stilleri olduğu belirlenmiştir. Elde edilen veriler, öğretmenlerin cinsiyetleri ve mesleki kıdemlerine göre incelendiğinde, kullanılan öğretim stillerine yönelik öne çıkan bir durumla karşılaşılmamıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin öğretim stillerini kullanma durumları, görev yaptıkları okul türüne göre incelendiğinde 2 öğretim stilinde anlamlı farklılık görülmüştür. Alıştırma-B Stili'ni, ortaokulda görev yapan beden eğitimi öğretmenleri, lisede görev yapan beden eğitimi öğretmenlerine göre daha fazla tercih ederken; Öğrencinin Tasarımı-I Stili'ni, lisede görev yapan beden eğitimi öğretmenleri, ortaokulda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerine göre daha fazla tercih etmektedirler. The purpose of this study was to analyze physical education teachers' preferences in terms of teaching styles placed on their lessons. The research was conducted with 244 teachers which serve in schools subordinated to Republic of Turkey Ministry of National Education of school year 2014-2015. In order to collect data, developed by Mosston (2002), "Spectrum of Teaching Styles", consisting of 11 styles, was employed. Participants responded each of teaching styles on a 5 point Likert type scale. Shapiro-Wilk test was used to identify if the variance were standard or not. It was revealed that result of the values are standard. Shapiro-Wilk test was used to identify if the variance were standard or not. It was revealed that result of the values are standard. Percentage, frequency, standard deviation, independent samples t-test were used for statistical analysis. It was decided of all analysis according to 0.95 confidence coefficient. Results indicated that the most preferred styles among Physical Education teachers were "teacher-centered" Practice and Command styles. According to findings, when teachers' gender and occupational experience were examined, no noticeable point was encountered for teaching styles. When physical education teachers' use of teaching style were examined according to the types of schools, results indicated significant differences regarding 2 teaching styles. Teachers who serve in primary schools preferred Practice-B Style more compared to teachers who serve in high schools. On the other hand, Learners-Designed Individual Program-I Style was preferred among teachers who serve in high schools more compared to teachers who serve in primary schools.