Polimetrik ve direnç egzersizlerinin, zihinsel engelliçocukların (10-15 yaş ) kol ve bacak güç-kuvvet gelişimlerine etkisinin incelenmesi
Özet
Çalısmaya 10-15 yasları arasında benzer Intelligence Quotient(IQ) (40-45) ve yakın yas degerlerine sahip toplam 28 zihinsel engelli çocuk ve 14 zihinsel engeli olmayan (NÇ) (kontrol1) çocuk (normal bayan ve erkek) toplam 42 çocuk dahil edilmistir. Çalısmaya katılan engelli çocukların 14'ü egzersiz grubunu (denek) olustururken, diger 14'ü egzersize katılmayan kontrol grubunu olusturmustur (kontrol 2). Engelli denek grubuna 2 ay süresince kol ve bacak, güç- kuvvet gelistirmeye yönelik egzersiz programı uygulanmıstır. Her iki kontrol grubuna ise, bu zaman süresince herhangi bir özel egzersiz programı verilmemistir. Denek ve kontrol gruplarına ait baslangıçta dikey sıçrama yüksekligi, kısa mesafe sürati (9.1 m), squat ve bench pres kuvvet testleriyle, el dinamometresi ile pençe kuvvetleri, tek ve çift ayak uzun atlamaları, vücut kompozisyonları, kol bacak ve çevre uzunlukları degerlendirmeye alınmıstır. Aynı ölçümler aynı yöntemlerle çalısma baslangıçtan sonraki 2. ay sonunda tekrarlanmıstır. Elde edilen veriler amaca uygun olarak, grup içi karsılastırmada, ön ve son testlerin karsılastırılmasında Grup içi Paired T-test istatistigi, grupların degisim farklarının karsılastırılmasında ise One Way ANOVA Post Hock testleri kullanılmıstır. Elde edilen bulgulardan, iki ay süre ile düzenli uygulanan polimetrik ve direnç egzersiz programının, zihinsel engelli çocukların kol ve bacak güç- kuvvet gelisimleri üzerinde olumlu etkisi oldugu tespit edilmistir. Anahtar Kelimeler= Zihinsel Engelli, Polimetrik ve Direnç egzersizi, Güç-Kuvvet Totaly 42 children between 10 and 15 years old are included in to the study which are consist of 28 mentally retarded children and 14 mentally normal children(NC)(control) (normal female and male) who have similar Intelligence Quotient (IQ)(40-45) and age values. 14 of 28 mentally retarded children(test group) constituted the exercise group and the rest 14 children constituted the control group without exercise.(control 2) The exercises oriented to development of leg and arm strenght are apllied to mentally retarded test group during two months. There were not any exercise programmes applied to other two control groups. When starting, vertical jumping height, short distance pace(9,1m), squad and bench press test strenght, hand dynamometer with puch strenght, long jumping with single foot and fett, body compositions, circle measurements of arms and legs of test and control groups have been evaluated. The same measurements have been repeated by using the same methods after two months from the starting of the study. Paired T-test in group statistics were used for comparison in premier and final tests, One Way ANOVA Post Hock tests were used for comparison in change differences of groups. It is fixed that, plyometric and resistance exercise programme applied in our study has a positive effect on leg and arm strenght development of mentally retarded children. Key words: mental retarted , plyometric and resistance exercises, strenght development
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wBmNpkQC9Nhi90NLW7E7-e1YEfumo2i2Dc269F7kdtAR-T8xcn-G_H-nwsWyN7Pihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16021