Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkgüngör, Prof. Ali Payıdar
dc.contributor.authorCenikli, Merve Burçin
dc.date.accessioned2021-01-16T19:08:11Z
dc.date.available2021-01-16T19:08:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16492
dc.descriptionYÖK Tez ID: 556530en_US
dc.description.abstractBu tez çalışmasında trafik hakkında genel bilgiler verilmiş olup trafik kazalarına etki eden kişi, araç ve çevresel faktörler incelenmiştir. Trafik güvenliği etmenlerinden yol unsuru detaylı bir biçimde ele alınarak trafik kazaları üzerindeki etkileri değerlendirilmiştir. Faktöriyel tasarım yöntemi hakkında bilgi verilerek içerisinde yol geometri unsurlarını barındıran altı model incelenmiştir. İçeriğinde yatay kurbta meydana gelen, ana yoldan tali yola dönüş parametrelerini barındıran, sabit cisme çarpma ve banket varlığında meydana gelen kazaları tahmin eden modellerdeki parametrelerin duyarlılıkları incelenmiştir. Modellerin değerlendirilmesi sonucunda ortalama trafik hacminin kazaların meydana gelmesinde en etkili parametre olduğu ortaya konulmuştur. Ayrıca yatay kurbu oluşturan parametreler ve yol elemanlarının da kazalarda etkili olduğu sonuçlarına ulaşılmış ve çözüm önerileri sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this thesis study, an outline of traffic was given and person, vehicle, environmental factors affecting the traffic accidents were investigated. One of the traffic safety factors, the road component, was scrutinized and its effects on traffic accidents were evaluated. The outline of factorial design method was given and six models including road geometry components were surveyed. The sensitivity of parameters consisted of models predicting accidents in horizontal curve, including parameters of turning from main road to minor road, crashing to fixed bodies and accidents happening in the presence of banquette were examined. As a result of models' study, the average traffic volume was exhibited as the predominant parameter on traffic accidents. Furthermore, it was determined that parameters of horizontal curve and road elements have an impact on accidents. The solution recommendations were proposed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMühendislik Bilimlerien_US
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleTrafik kazalarına etki eden parametrelerin faktöriyel tasarım yöntemi ile incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of parameters affecting the traffic accidents by factorial design methoden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster