Ankara metrosu M1 (Kızılay-Batıkent) hattı hareket saatlerinin çizelgelenmesi
Özet
Son zamanlarda artan nüfus ile kent içi seyahat eden yolcu sayısı her geçen gün artmaktadır. Halkın memnuniyeti ve işletmenin imkanları dikkate alınarak, toplu taşıma araçlarının sefer zamanlarının en uygun şekilde çizelgelemesinin yapılması gerekmektedir. Ulaşımda planlama yaparken kullanılan faktörlerin hesaplanabilmesi için yolcuların ulaşım bilgisine ihtiyaç vardır. Bunun için özellikle günlük yolculuk hareketleri ile ilgili kayıtlar dikkate alınmaktadır. Ulaşım sisteminde etkinlik, güvenlik, verimlilik ve memnuniyetin sağlanması faaliyetlerin önceden planlanmasına bağlıdır. Talep tahmini çalışmalarında mevcut talep bilgileri doğrultusunda ileriye dönük bilgiler yaklaşık olarak tahmin edilmektedir. Bu tezde Ankara M1 (KIZILAY-BATIKENT) metro hattı için altı farklı yöntem kullanılarak talep tahmini yapılmıştır. Bu altı yöntemin sonuçları kıyaslanmıştır. Kıyaslanan sonuçlar gerçek veriler ile karşılaştırılarak, en iyi talep tahmin yöntemi belirlenmiştir. Talep tahmin yöntemine göre sonraki dönemler için yolcu sayısı tahmin edilmiştir. Kaynakların etkin kullanımı ışığında planlar ve tahminler yapılırken bununla birlikte zaman çizelgesi hazırlanmalıdır. Bu çalışmada Ankara M1 (KIZILAY-BATIKENT) metro hattında, yolcu talebi ve metro işletme imkanları dikkate alınarak zaman çizelgelemesi yapılmıştır. The number of passengers traveling with the increasing urban population is increasing every day lately. Satisfaction of the people and taking into account the possibility of the business, the most appropriate way of time is required at the time of public transport scheduling can be produced. The passengers of the factors used to calculate when the information is needed in transportation planning transportation. Records relating to the movement for this particular day cruises are considered. Efficiency in the transportation system, security depends on the activities planned in advance to ensure efficiency and satisfaction. Forward-looking information reflects current demand information on demand forecast study estimated approximately. In this thesis Ankara M1 (KIZILAY-BATIKENT) demand using six different methods for estimation of the subway line. The results of these six methods were compared. Comparing the results are compared with actual data, it is determined the best demand forecasting methods. Demand forecasting method based on the number of passengers has been estimated for future periods. However effective use of resources in the light of plans and estimates are being made along the timeline should be prepared. In this study, Ankara M1 (the Red Crescent-BATIKENT) subway line, taking into account passenger demand and metro business opportunities are made when scheduling.