Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDündar, Hakan
dc.contributor.authorAksoy, Büşra Nur
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:46Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationDündar, H., Aksoy, B. N. (2018). Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler. Manas Journal of Social Studies, 7(3), 39 - 58.en_US
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJeE9UWXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/169
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yurtdışında doğmuş, eğitim hayatına yurtdışında başlamış ve bir süredevam etmiş yabancı uyruklu Türk asıllı bireylerin Türkiye’ye geldikten sonraki yeni eğitimhayatlarına uyum süreçlerinde yaşadıkları problemlerin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmada nitelaraştırma deseni olan olgubilim (fenomenoloji) deseninden yararlanılmıştır. Bu araştırmanınçalışma grubunu 5 farklı ülkeden (Almanya, Avusturya, Fransa, Hollanda, İsviçre) 7’si kız 3’üerkek toplam 10 yabancı uyruklu Türk asıllı birey oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında yarıyapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Türk asıllı yabancı uyruklu bireylerden eldeedilen veriler içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda yabancı uyrukluTürk asıllı bireylerin Türkiye’deki eğitim süreçlerinde yaşadıkları problemler beş ana temaaltında incelenmiştir. Bireylerin yaşadıkları problemlerin, yetersiz bir Türkçe’ye ve farklı birkültüre sahip olmalarından, iletişim kurmada, uyum sağlamada güçlükler çekmelerinden,akademik anlamda ağır müfredatın, zor sınavların, geldikleri ülkelerdeki kullanılan yöntem veteknikler ile derslerin çok hızlı bir şekilde işlenmesinden kaynaklandığı sonucuna ulaşılmıştır.Bireylerin bir kısmının bu süreçte gelecek kaygısı ve başarısızlık korkusu yaşarken bir kısmınında mutlu ve inançlı oldukları görülmüştür. Aynı zamanda bu süreçte bireylerin ailelerinin onlaradestek oldukları; öğretmen ve arkadaşlarından bazılarının da onlar için bu süreci daha dazorlaştırdığı ortaya konmuşturen_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to uncover the problems they had in their adaptation about newtraining life of the Turkish born individuals who were born abroad, started their educationabroad and stayed abroad for a while. In the research, phenomenology (phenomenology), whichis the qualitative research design, has been utilized. The study group a total of 10 foreignnational Turkish individuals composed of 7 girls and 3 boys from 5 different countries(Germany, Austria, France, Netherlands, Switzerland) is constituting of the research. Semistructured interview method was used to collect the data. Data obtained from Turkish bornforeign nationals were analyzed through content analysis. In the survey, Turkish born foreignnational individuals’ problems they encountered during their education in Turkey wereexamined under five main themes. The problems that individuals have experienced have comefrom the fact that they have an inadequate Turkish and a different culture, they have difficultiesin communicating and adapting, academic curriculum, difficult exams, the methods andtechniques used in the countries they come from and their lessons are processed very quickly. While some of the individuals have anxiety and fear of failure in this process, some of themhave been seen to be happy and some of the teachers and friends have made it even moredifficult for them. At the same time, in this process, the families of the individuals support themto be successfulen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleTürk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemleren_US
dc.title.alternativeTurkish Born Foreign Nationals Individuals' Problems They Lived In The Educational Process In Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage58en_US
dc.relation.journalManas Journal of Social Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster