Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEmiroğlu, Bülent Gürsel
dc.contributor.authorAkmeşe, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2021-01-16T19:12:48Z
dc.date.available2021-01-16T19:12:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/17046
dc.descriptionYÖK Tez ID: 418459en_US
dc.description.abstractSon yıllarda eğitim öğretim faaliyetlerinin hızla internet ortamına taşınmasıyla akılcı, çağdaş ve yenilikçi bir eğitim sistemi olan uzaktan eğitim yönteminin yaygın olarak kullanılmaya başlandığı görülmektedir. Web tabanlı uzaktan eğitim, sürekli gelişen internet teknolojisinin getirdiği olanaklardan faydalanılarak, öğrenci ve öğretim elemanını web ortamında zamandan ve mekândan bağımsız olarak bir araya getirerek, eğitim materyallerine ulaşma olanağı sağlar. Ayrıca uzaktan eğitim, zamanı ve maddi olanakları kısıtlı olan çalışan insanlara eğitim imkânı vererek bireyin yaşam boyu eğitimine de katkı sağlamaktadır. Kısacası uzaktan eğitim uygulamaları, günümüzdeki web teknolojileri sayesinde zaman, mekân, araç-gereç, öğrenen ve öğreten açısından büyük esneklik ve faydalar sağlamaktadır. Dünya'da ve Türkiye'de bilişim teknolojilerinin gelişimiyle beraber uzaktan eğitim yöntem ve teknikleri de gelişim göstermiştir. Ayrıca uzaktan eğitime katılan öğrenci sayısıyla beraber uzaktan eğitim veren kurum sayısı gün geçtikçe artış göstermektedir. Gerçekleşen bu artışla birlikte uzaktan eğitim yöntemiyle verilen dersler için içerik hazırlama, bu içerikleri yönetme ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada, öğretim elemanlarının ders içeriklerini oluşturabilecekleri bir platform geliştirilmiş ve geliştirilen uygulamanın verimliliği istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Uzaktan eğitimde eğitmen, yönetici ve öğrenci gibi roller düşünülerek etkin bir içerik geliştirme sistemi tasarlanması amaçlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIt is seen that distance education method which is a rationalist, contemporary and innovative education system, is started to be used widely with transportation of education and training activities to internet area fast, in recent years. Web based distance education paves the way for reaching education materials through bringing students and lecturers together in web area as independent of time and place with taking benefit from opportunities of ever-growing internet technology. Also, distance education contributes to human's lifelong learning through giving education opportunities to working people whose financial situation and time are limited. Shortly, distance education implementations provide great flexibilities and advantages for time, places, equipment-devices, learners and teachers thanks to present day web technologies. With the development of information technologies in the world and Turkey, distance education methods and techniques also developed. Also the more the number of students taking part in distance education rises, the more the number of institutions giving distance education rises. Needs for preparing contents and managing these contents for lessons given by distance education method appeared with this raise. On this study, a platform has been developed for lecturers to create lesson contents and the efficiency of developed implementation has been analyzed statistically. It is aimed on distance education to design an efficient content development system through thinking the roles such as lecturers, managers and students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrolen_US
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEkonomik büyümeen_US
dc.subjectEconomic growth ; Gayri safi milli hasılaen_US
dc.subjectGross national product ; Orta gelir tuzağıen_US
dc.subjectMiddle income trap ; Türk ekonomisien_US
dc.subjectTurkish economyen_US
dc.titleUzaktan eğitimde ders içeriği oluşturma platformuen_US
dc.title.alternativeCourse content development platform in distance educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster