Bilgisayar yazılımları aracılığıyla oluşturulan 3-D sanal ortamların yatılı okullarda eğitim alan öğrencilerin uzamsal yeteneklerine etkisinin incelenmesi
Özet
Bu tezin amacı; üç boyutlu sanal ortam oluşturmaya yardımcı olan yazılımların kullanımının yatılı okullardaki öğrencilerin uzamsal yetenek bileşenlerine olan etkisini araştırmaktır. Bu amaçla ELICA yazılımı kullanarak çeşitli etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Çalışma yarı deneysel desenlerden kontrol gruplu ön-test son-test deney modeli kullanılmıştır. Çalışma Kırıkkale'de bulunan yatılı bölge ortaokulu 2.sınıf öğrencileri ile 9 haftalık sürede gerçekleştirilmiştir. Uygulamalardan önce ve sonra öğrencilere resim çizdirilmiş, çoklu zekâ envanteri ve bilgisayar tutum anketi uygulanmış, SPSS yazılımı ile analizler yapılıp veri madenciliği bakış açısıyla yorumlar yapılmıştır. Ek olarak okuldaki öğretmenler ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak, öğrencilerden bilgi formu alınarak gerekli bazı veriler toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda bilgisayar yazılımlarıyla desteklenen öğretimin öğrencilerin uzamsal yeteneklerini fark edilir biçimde arttırmakta olduğu öğrenciler tarafından çizilen resimlerden tespit edilmiştir. The purpose of this thesis is to research effects of software which help to form 3D virtual environment on the spatial ability component of the students in boarding schools. Different activities have been carried out by using ELICA software. In this study, control grouped pretest posttest experiment model from semi-experimental patterns has been used. This study has been done with 2 grade students in a region boarding school in Kırıkkale in 9 weeks period. Before and after the applications pictures have been drawn, multiple intelligence inventory and computer attitude questionnaire has been carried out, analysis have been done with SPSS software, comments have been done by means of data mining point of view. Besides some essential datas have been collected by means of taking information forms from students and making semi-structured negotiations with teachers in the school. As a result of this study, it is proven by means of pictures drawn by students that computer software assisted teaching raised students' spatial abilities noticeably.