Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKatrancı, Mehmet
dc.contributor.authorGür, Deniz
dc.date.accessioned2021-01-16T19:13:05Z
dc.date.available2021-01-16T19:13:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/17158
dc.descriptionYÖK Tez ID: 542260en_US
dc.description.abstractBu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin dikkat düzeyleri ile öz düzenleme becerileri ve okuduğunu anlama düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Kırıkkale il merkezindeki ilkokullarda öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileri, örneklemini ise tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenen 177 kız ve 180 erkek olmak üzere toplam 357 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 2016-2017 eğitim öğretim yılında Şubat-Haziran ayları arasında toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Okuduğunu Anlama Testi, Öz Düzenlemeli Öğrenmeyi Kullanım Envanteri ve d2 Dikkat Testi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik sonuçları, bağımsız gruplar için t-Testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Yapılan çözümlemelerde bilgisayar destekli bir istatistik programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin okuduğunu anlama düzeylerinin "orta" düzeyde olduğu ve cinsiyete göre kız öğrenciler lehine anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Bunun yanında öğrencilerin okuduğunu anlama düzeylerinin, ebeveynlerinin mesleğine ve öğrenim durumuna göre anlamlı düzeyde değişiklik gösterdiği tespit edilmiştir. Anne ve baba öğrenim düzeyi yükseldikçe öğrencilerin okuduğunu anlama düzeylerinin de arttığı belirlenmiştir. Öğrencilerin dikkatlerinin "iyi" düzeyde olduğu ve dikkat düzeyinin öğrencilerin cinsiyetlerine, el kullanım tercihine ve annelerinin mesleğine göre farklılık göstermediği; babalarının mesleğine göre ise anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Bunun yanı sıra dikkat düzeyinin, öğrencilerin ebeveynlerinin öğrenim durumuna göre farklılık gösterdiği; ebeveynin öğrenim düzeyi yükseldikçe dikkat düzeyinin de arttığı tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin öz düzenleme becerilerinin "çok yüksek" düzeyde olduğu; öz düzenleme becerisinin cinsiyete, ebeveynin mesleğine ve ödev yardımı alıp almama durumuna göre farklılık göstermediği görülmüştür. Öğrencilerin öz düzenleme becerilerinin, ebeveynlerinin öğrenim durumuna göre farklılık gösterdiği; ebeveynin öğrenim düzeyi yükseldikçe öz düzenleme becerisi düzeyinin de arttığı belirlenmiştir. Ayrıca dikkat düzeyi ile okuduğunu anlama arasında olumlu yönde yüksek düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu; dikkat düzeyi ile öz düzenleme becerisi arasında olumlu yönde zayıf düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra öz düzenleme becerisi ile okuduğunu anlama düzeyi arasında olumlu yönde orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: dikkat, öz düzenleme, okuma, okuduğunu anlama.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the relationship between the level of attention of the fourth grade students and self-regulation skills and reading comprehension levels. Relational screening model was used in the study. The universe of the study is composed of fourth grade students attending primary schools in Kırıkkale city center, and the sample is composed of 357 students in total ( 177 female and 180 male ). The data was collected between February and June in 2016-2017 academic year. Personal Information Form, Reading Comprehension Test, Self-Regulation Learning Inventory and d2 Attention Test were used as data collection tools. Descriptive statistical results, t-Test for independent groups, one-way analysis of variance and Pearson correlation analysis were used to analyze the data. Computer aided statistical program was used in the analysis. At the end of the research, it was determined that the students' reading comprehension levels were at a medium level and there was a significant difference between them according to gender. Besides, it was determined that the students 'reading comprehension levels were significantly different according to their parents' occupation and education level. As the level of education of the parents increased, the students' reading comprehension levels increased. It was found that students' attention was at a good level and the level of attention did not differ according to the gender of the students, the choice of hand use and the profession of their mothers; but ıt differed significantly according to their fathers'profession. In addition, it was observed that the level of attention differed according to the education level of the parents of the students; and the level of attention increased as the level of education of the parents' increased. It was also seen that students who participated in the study had very high self-regulation skills and self-regulation ability did not differ according to gender, parent's occupation and whether to receive homework help or not. It was determined that students 'self-regulation skills differed according to their parents' educational background and the level of self-regulation increased as the level of education of the parent increased. In addition, it was found out that there were a positive and significant relationship between the level of attention and reading comprehension, A positive and weak relationship between the level of attention and self-regulation and a positive and moderate relationship between self-regulation skills and reading comprehension levels. Suggestions were made according to the results of the study. Keywords: Attention, self regulation, reading, reading comprehension.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin dikkat düzeyleri, öz-düzenleme becerileri ve okuduğunu anlama düzeyleri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeRelationship between primary school students' levels of attention, self-regulation skills and reading comprehension levelsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage115en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster