Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖZGE ORHAN
dc.date.accessioned2021-12-14T10:48:42Z
dc.date.available2021-12-14T10:48:42Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-03-20
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/17988
dc.description.abstractAraştırmada; 11 - 15 yaş arası çocukların toplumsal, fiziksel, psikolojik birçok yönden gelişimini etkileyen fiziksel aktiviteye katılmaya engel olan faktörler belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışma, betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Ankara ilindeki özel okullarda ve devlet okullarında öğrenim gören 170'i kız, 130'u erkek olmak üzere toplam 300 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin toplanması için Özbek (2019) tarafından tasarlanan "Fiziksel Aktivitelere Katılmayı Engelleyen Faktörler Ölçeği (FİZAKEFÖ)" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi için SPSS 18 paket programı kullanılmıştır. Araştırmaya katılanların demografik özelliklerine ait dağılımları belirlemek için frekans ve yüzde analizi kullanılmıştır. Değişkenlerin normallik sınamasını değerlendirmek için Shapiro-Wilk testi yapılmıştır. Elde edilen veriler normal dağılım göstermediğinden parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Demografik özelliklerden cinsiyet değişkenine göre ölçek faktörlerinin analizinde Mann-Whitney U testi; yaş, spor geçmişi, aile maddi geliri, spor yapılan gün sayısı, anne eğitim durumu ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre ölçek faktörlerinin analizinde ise Kruskal Wallis testi uygulanmıştır. Değerlendirmelerde anlamlılık düzeyi olarak p<0.05 kabul edilmiştir. Sonuç olarak: Erkek çocukların kız çocuklara göre okulla ilgili durumları, daha yüksek bir düzeyde fiziksel aktiviteye katılmayı engelleyici faktör olarak gördükleri anlaşılmaktadır. Yaşları 11-12 olan çocukların, okul ve eğitim sistemi faktörlerinden olumsuz yönde daha çok etkilendikleri söylenebilir. Araştırmaya katılan ve 11 yaşında olan çocuklar arkadaş faktörünün, fiziksel aktiviteye katılımı etkilediğini düşünmektedirler. Aile gelir durumu düşük olan çocukların, fiziksel aktiviteye katılımı etkileyen durumlardan aile faktörüne nazaran arkadaş faktörünün daha etkili olduğunu vurgulamışlardır. Spor yapmayan çocuklar, aile ile ilgili durumların fiziksel aktiviteye katılmaya daha az seviyede engel olduğunu düşünmektedirler. Spor yapan çocuklar arkadaş faktörünü fiziksel aktiviteye katılımı etkileyen bir durum olarak görmektedirler. Hiç spor yapmayan çocuklar, haftalık düzenli spor yapanlara oranla fiziksel aktiviteye katılımı engellemesi yönünden aile ve okul faktörlerini daha az etkili bulmuşlardır. Anne ve babası üniversite mezunu olan öğrenciler fiziksel aktiviteye katılımı engelleyen faktörlerden aile faktörüne en yüksek puanı vermişlerdir.en_US
dc.description.abstractIn the research; The factors that affect the social, physical and psychological development of children between the ages of 11 and 15that preventtheir participation in physical activity have been attempted to be determined.o. This study is a descriptive research study. The working group of the research consists of a total of 300 students, 170 of whom are girls and 130 of them are boys, studying in private schools and public schools in Ankara in the 2019-2020 academic year. The "Factors Preventing Participation in Physical Activities Scale (FİZAKEFÖ)" designed by Özbek (2019) was used to collect the data obtained in the study. SPSS 18 package program was used to analyze the data obtained in the study. Frequency and percentage analysis were used to determine the distributions of the demographic characteristics of the participants. The Shapiro-Wilk test was used to evaluate the normality test of the variables. Nonparametric tests were used since the data obtained did not show normal distribution. Mann-Whitney U test was utilized in the analysis of scale factors according to gender variable, one of the demographic characteristics; while The Kruskal Wallis test was used in the analysis of scale factors according to age, sports background, family financial income, number of days exercised, education level of the mother and education level of the father. P <0.05 was accepted as the significance level in the evaluations. As a result of this study It is understood that boys see school-related situations as a factor preventing participation in physical activity at a higher level than girls. It can be said that children aged 11-12 are more negatively affected by the school and education system related factors. 11-year-old children participating in the study think that the friend factor affects the participation in physical activity. They emphasized that the friend factor is more effective than the family factor among the situations that affect the participation in physical activity in children with low family income. Children who do not do sports think that family situations are less of an obstacle to participating in physical activity. Children who do sports see the peer factor as a situation that affects the participation in physical activity. Children who did not do sports at all found the family and school factors less effective than those who did regular sports on a weekly basis in terms of preventing participation in physical activity. Students whose parents were university graduates gave the highest score to the family factor, which is one of the factors that prevent participation in physical activity.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.title11-15 yaş çocuklarda fiziksel aktiviteye katılımı engelleyen faktörleren_US
dc.title.alternativeFactors preventing physical activity participation in 11-15 years old childrenen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster