Bağımsızlığın Eğitsel Temelleri ve Milli Eğitim Anlayışı
Göster/ Aç
Tarih
2019Yazar
Kırıkkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
0000-0002-5447-4741
Aydoğan, İsmail
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Aydoğan, İ . (2019).Bağımsızlığın Eğitsel Temelleri ve Milli Eğitim Anlayışı. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 9 (2) , 513-518 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/49218/621186Özet
Eğitim sisteminin en önemli görevi, bağımsız zihinlere sahip bireyler yetiştirmektir. Çünkü bağımsızlık, özgün olmakla eş değerdir. Bağımsızlığı ortadan kaldıran beş etken bulunmaktadır.
Bunlar: ciddiyetsizlik, ahlaksızlık, samimiyetsizlik, sorumsuzluk ve merhametsizliktir. Eğitim
sistemi, yetiştirdiği insanlara ciddiyet, samimiyet, ahlak, merhamet ve sorumluluk duygularını
aşıladığında insan gelişir, insan gelişirse toplum ve devlet gelişir. Bu çalışmada bir ülkenin
bağımsızlığını sağlayan bu etkenlerin eğitimle verilmesi gerektiği konusu işlenmiştir. The most important mission of the education system is to train individuals with independent
minds. Because independence is equivalent to being original. There are five factors that eliminate independence. These are frivolity, insincerity, immorality, mercilessness and irresponsibility. When the education system instills the feelings of devoutness, sincerity, morality, compassion and responsibility to the people it grows, people develop, and if people develop, society
and state develop. In this study, it is stated that these factors which provide independence of a
country should be given by education.
Kaynak
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD)Cilt
Cilt 9Sayı
2Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [126]