Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMevlüt ERTEN
dc.date.accessioned2023-04-05T06:06:50Z
dc.date.available2023-04-05T06:06:50Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18165
dc.description.abstractBilindiği gibi Kur'an, toplu olarak bir çırpıda indirilmiş bir kitap değildir. O, yirmi yılı aşkın bir süre içerisinde değişik olay ve gelişmeler üzerine, bu gelişmelere bağlı olarak vahyedilmiştir. Yani olayların içinden canlı olarak indirilmiştir. İşte Kur'an'ın bu canlı yapısı, onun diyalojik bir metot kullanmasını da gerekli kılmıştır. Kur'an, Hz. Peygamberin vahyi ulaştırması sürecinde muhatapları tarafından maruz kaldığı incitici, alay içeren söz ve eylemleri çeşitli vesilelerle ve bir amaca binaen haber verir. İşte bu ortamda dilin nasıl kullanılacağı önemi haizidir. Kur'an, bu ortamda Hz. Peygamber ve müminlere nasıl bir dil kullanmaları gerektiğini de bildirmektedir. Allah Hz. Peygambere hitaben tabii ki onun şahsında müminlere; insanlar için kolaylık ve hoşgörü yolunu tutmaları, daima iyi ve güzel olanı emretmeleri, cahillerden uzak durmalarını ve bu konuda şeytanın olası kışkırtmalarına karşı da Allah'a sığınmalarını emreder. Keza Allah Rahman'ın sevgili kullarının yeryüzünde alçak gönüllü ve vakarlı bir şekilde yürüdükleri, kendini bilmeyen cahillerin kendilerine laf attıklarında sadece, selametle; haydi sen işine bak deyip geçtikleri, kavgaya yeltenmediklerinden bahsedilir. Yani dili ve ondan çıkan söylemleri murakabe etmeleri emredilir. Bu hususta çok sayıda Kur'an ayetleri bulabiliriz. Biz bu tebliğimizde müminlerin diyaloglarında nasıl bir yöntem kullanmalarını salık veren ayetleri ele alacağız. Bunu İsra suresi 46-53. ayetleri özelinde işleyeceğiz. Bu ayetleri bağlamı (iç ve dış bağlam) içerisinde okuduğumuzda, Kur'an'ın ilk muhatabı Cahiliye müşrik Arapları ile ilk Müminlerin tavır ve üslupları mukayeseli olarak ele alındığını görürüz. 46-52. Ayetlerde müşrik Arapların kendileri gibi düşünmeyen Hz. Peygamber ve ilk inananlara karşı üstten bakan, kibirli, oldukça kaba, istihza ve suçlama içeren bir tavır ve üslup takınmaları işlenir. 53. Ayette ise, müşriklerin bütün bu olumsuz yöntemlerine karşı müminlerin konuşma ve söylemlerinde bir güzellik, estetik ve kibarlık bulunması gerektiği belirtilir. Tebliğimizde bu iki tavrı, yöntemi ele alacağız. Amacımız müminlerin muhatabıyla diyalogunda nasıl bir yöntem/yöntemler kullanması gerektiğini ortaya koymaktır.en_US
dc.description.abstractAs it is known, the Qur'an is not a book that was sent down all at once. It was revealed on different events and developments over a period of more than twenty years, depending on these developments. In other words, it was downloaded live from the events. This lively structure of the Qur'an necessitated its use of a dialogical method. Qur'an, St. It informs about the hurtful, mocking words and actions that the prophet was exposed to by his interlocutors in the process of conveying the revelation, on various occasions and for a purpose. How to use language in this environment is important. The Qur'an, in this environment, Hz. He also informs the Prophet and believers what kind of language they should use. Allah Addressing the Prophet, of course, to the believers in his person; He orders people to follow the path of ease and tolerance, to always order what is good and beautiful, to stay away from the ignorant, and to take refuge in Allah against the possible provocations of Satan. Likewise, when the beloved servants of Allah Most Gracious walk the earth in a humble and dignified manner, and when the ignorant people who do not know themselves speak of themselves, only in peace; It is said that they just said, "Go on, mind your business" and that they don't try to fight. That is, they are ordered to inspect the language and the discourses that come out of it. We can find many verses of the Qur'an on this subject. In this paper, we will discuss the verses that advise believers to use a method in their dialogue. Surah Isra 46-53. We will process the verses in particular. When we read these verses in their context (internal and external context), we see that the attitudes and styles of the first addressee of the Qur'an, the polytheist Arabs of Ignorance and the first believers, are compared. 46-52. Hz. The attitude and style of arrogant, arrogant, very rude, sarcastic and accusatory towards the Prophet and the first believers are handled. In verse 53, it is stated that there should be beauty, aesthetics and politeness in the speech and discourse of believers against all these negative methods of the polytheists. In our paper, we will discuss these two attitudes and methods. Our aim is to reveal what kind of method/methods believers should use in their dialogue with their interlocutors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleMüminin Muhatabıyla Konuşma Yöntemleri Üzerine Bir Bakış (İsra Suresi 46-53. Ayetleri Özelinde)en_US
dc.title.alternativeAn Overview on the Believer's Methods of Talking to the Interlocutor (Special to the verses 46-53 of Surat al-Isra)en_US
dc.typeprojecten_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesi, İslami İlimler Fakültesi, İslami İlimler Programıen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster