Okul dışı STEM etkinliklerinin BİLSEM öğrencilerinin STEM tutumu ve girişimcilik becerilerine etkisi
Özet
Bu çalışmanın amacı, BİLSEM öğrencilerinin katıldıkları STEM içerikli okul dışı etkinliklerin STEM'e karşı tutumlarına ve girişimcilik becerilerine etkisinin incelenmesidir. Bu amaçla hazırlanan okul dışı STEM etkinlikleri Kırıkkale ili Bilim ve Sanat Merkezindeki ortaokul (5, 6, 7 ve 8. sınıf) grubundan 15 kız 10 erkek olmak üzere toplam 25 öğrenciyle gerçekleştirildi. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tek gruplu ön test-son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın uygulama noktasında 5 tane STEM etkinliği yaptırılmıştır. Bu araştırmanın verileri "STEM Tutum Ölçeği" ve "Fen Laboratuvarı Girişimcilik Ölçeği" ön test ve son test uygulaması yapılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde nonparametrik testler kullanılmıştır. Bu bağlamda çalışma, Wilcoxon İşaretli Sıralar testi SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda Okul dışı STEM uygulamalarının BİLSEM öğrencileri üzerinde STEM'e karşı tutumlarının pozitif yönde değiştiği, iletişim–özgüven, yaratıcılık, risk alma ve başarma ihtiyacı gibi girişimcilik yeteneklerinin ise anlamlı bir artış gösterdiği bulgusuna ulaşılmıştır. This purpose of this study is to research the effects of out of school activities', are related to STEM, in which BİLSEM students participate, attitudes to STEM, and these students' entrepreneurial skills. The out of school activities belongs to STEM, prepared in accordance with this purpose, were practiced with the 15 female students and 10 male ones in total 25 ( 5, 6, 7 and 8. graders) of BİLSEM in Kırıkkale. In this study, one-group pretest-posttest quasi-experimental design which is one of the quantitative research methods was utilized. At the application point of the study, 5 STEM activities were performed. The data of this research were collected by "STEM Attitude Scale" and "Science Laboratory Entrepreneurship Scale" by applying to the pre-test and post-test. In this context, Wilcoxon Signed Ranks test was analyzed by using the SPSS statistical program. As a result of the research, it was observed that BİLSEM students' attitudes to STEM changed positively while their entrepreneurial skills such as communication-self-confidence, creativity, taking risk and need for achivement increased significantly.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiDlCNMObRN-CohxWVKnugwakENsbXyR6fYn2WH62bahJhttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18354