Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemirbaş, Murat
dc.contributor.authorBaş, Esra İnan
dc.date.accessioned2023-10-02T20:56:28Z
dc.date.available2023-10-02T20:56:28Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCKsfShuLFb1YUjz83cdrjkqASsIpGbgV4p4XdRbvBLGt
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18380
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Fen Bilimleri dersi bağlamında DYK'ların etkililiğinin öğrenci, veli ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Bu amacı gerçekleştirmek üzere araştırmada, nicel ve nitel verilerin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan nicel veriler 2019-2020 eğitim-öğretim yılında 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin (DYK'lara katılmış ve katılmamış) 7. sınıf Fen Bilimleridersi yılsonu notu, 8. sınıf Fen Bilimleridersi notları, LGS Fen Bilimleridersi net sayısı ve LGS puanlarıdır. Araştırmada kullanılan nitel veriler ise araştırmanın nicel kısmında örnekleme dâhil edilmiş olan öğrencilerden DYK'lara katılmış olanlardan, bu öğrencilerin velilerinden ve bu kurslarda göre almış öğretmenlerden alınan görüşlerdir. Araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Kırıkkale il merkezinde bulunan resmi ortaokullarda öğrenim görmüş 8. sınıf öğlencileri oluşturmuştur. Araştırma kapsamında veri toplanacak okul belirlenirken evrende yer alan okuldan bir tanesi, amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Örnekleme dahil edilecek öğrencilerin seçiminde ise küme örneklemesi yöntemi kullanılmış,2019-2020 eğitim-öğretim yılında bu okulda 8. sınıf öğrencisi olan bütün öğrenciler (98 öğrenci) örnekleme dahil edilmiştir. Araştırmanın nitel kısmı için veri toplanırken oluşturulan çalışma grubunda nicel analiz kısmında verisi incelenen öğrencilerden DYK'lara katılan 17 öğrenci, bu öğrencilerin velilerinden 15 veli ve DYK'larda görev almış 16 Fen Bilgisi dersi öğretmeni yer almıştır. Araştırmaya veri sağlamak için kullanılan formlar uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Toplanan nicel veriler SSPS programı, nitel veriler ise QDA Miner Lite veri çözümleme programı kullanılarak incelenmiştir. Yapılan nitel analizlerden elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin ve öğrencilerin tamamı, velilerin ise neredeyse tamamı DYK'ların akademik başarıyı artırdığı görüşündedir. Bu sonuç daha önce yapılan nitel araştırmaların sonuçları ile de örtüşür niteliktedir. Fakat araştırmanın nicel kısmında yapılan analizlerden elde edilen sonuçlar, DYK'ların akademik başarıyı artırdığı yönündeki görüşü desteklememektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the effectiveness of DYK in the context of Science lesson according to the opinions of students, parents and teachers. In order to achieve this aim mixed research method is used in which quantitative and qualitative data are used together. Quantitative data used in the research are the 7th grade Science course year-end grade, 8th grade Science course grades, LGS Science course net number and LGS grades of the 8th grade students (who attended and did not attend DYK) in the 2019-2020 academic year. are the scores. The qualitative data used in the research are the opinions taken from the students included in the sample in the quantitative part of the study, those who participated in DYKs, the parents of these students, and the teachers who took these courses. The universe of the research consists of 8th grade students who were educated in public secondary schools in Kırıkkale city center in the 2019-2020 academic year.While determining the school where data will be collected within the scope of the research, one of the schools in the universe was chosen as a sample by using the typical case sampling method, which is one of the purposive sampling methods. In the selection of the students to be included in the sampling, all students (98 students) who were 8th grade students in this school in the 2019-2020 academic year were included in the sample by using the cluster sampling method. While collecting data for the qualitative part of the study, the study group consisted of 17 students whose data were analyzed in the quantitative analysis part, who participated in the DYK, 15 parents of these students, and 16 science teachers who took part in DYK.The forms used to provide data for the research were developed by the researcher in line with expert opinions. The collected quantitative data were analyzed using the SSPS program, and the qualitative data were analyzed using the QDA Miner Lite data analysis program. According to the results obtained from the qualitative analyzes, all of the teachers and students, and almost all of the parents, are of the opinion that DYK increase academic achievement. This result is also consistent with the results of previous qualitative studies. However, the results obtained from the analyzes made in the quantitative part of the study do not support the view that DYKs increase academic achievement.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri dersleri bağlamında destekleme ve yetiştirme kurslarının etkililiğinin öğrenci, veli ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effectiveness of support and training courses in the context of science courses according to the opinions of students, parents and teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorBaş, Esra İnan
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid745132en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster