Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKuşdemir, Yasemin
dc.contributor.authorTaştekin, Neslihan
dc.date.accessioned2023-10-02T20:56:47Z
dc.date.available2023-10-02T20:56:47Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiNbAM80vzOPF-fl00qZOY4E2fFXYD3Kk8pT0vMJDhLOw
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18471
dc.description.abstractBu araştırmada, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma becerilerinin diyalojik okuma stratejisi ile geliştirilmesi; bu kapsamda okuma hızları, prozodik okuma yeterlikleri, okuduğunu anlama becerileri ve okuma tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Konya'da gerçekleştirilen araştırmada eylem araştırması deseni kullanılmıştır. 19 ilkokul üçüncü sınıf öğrencisinin katıldığı araştırmada Resimli Çocuk Kitaplarına İlişkin Uzman Görüş Formu, Kişisel Bilgiler Formu, Yanlış Analiz Envanteri, Okuduğunu Anlama Testi, Prozodik Okuma Ölçeği ve Okuma Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde bilgisayar destekli bir istatistik programından yararlanılmıştır. Araştırmada, diyalojik okuma etkinlikleri uygulandıktan sonra öğrencilerin okuduğunu anlama beceri düzeylerinde anlamlı bir değişim olmadığı gözlenmiştir. Öğrencilerin uygulama öncesinde bir dakikada okudukları doğru kelime sayısı ile uygulama sonrasında bir dakikada okudukları kelime sayısı arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrenciler arasından 7 öğrencinin diyalojik okuma etkinliklerinden önce okuduğunu anlama yönünden endişe düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Bu öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun yanlış okuma, tekrarlama, atlayıp geçme ve ekleme gibi okuma hatalarını belirgin düzeyde sergiledikleri anlaşılmıştır. Uygulama sonrasında öğrencilerin prozodik okuma becerilerinin geliştiği gözlenmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre diyalojik okuma etkinliklerine katılan ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin uygulama öncesi ve sonrası okuma tutumları arasında anlamlı farklılık olmadığı anlaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında geliştirilen önerilerden bazıları şunlardır: Araştırmada hikâye edici metinlerin yer aldığı resimli çocuk kitapları kullanılmıştır. Farklı araştırmalarda öğrenci düzeyine uygun çizgi roman veya karikatürler ile diyalojik okuma etkinlikleri yapılarak ilkokul öğrencilerinin akıcı okuma ve anlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar yapılabilir.en_US
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to improve the reading skills of third grade primary school students with the dialogic reading strategy; In this context, it is aimed to examine reading speeds, prosodic reading competencies, reading comprehension skills and reading attitudes. In the 2021-2022 academic year, the research action research method was used in Konya. Expert Opinion Form on Children's Picture Books, Personal Information Form, Incorrect Analysis Inventory, Reading Comprehension Test, Prosodic Reading Scale, and Reading Attitude Scale were used in the study in which 19 third-year primary school students participated. A computer aided statistical program was used in the analysis of the data. In the study, after the application of dialogical reading activities, it was observed that there was no significant change in students' reading comprehension skill levels. It was found that there was a significant difference between the correct number of words they read in a minute before the application and the number of words they read in one minute after the application. Among the students participating in the study, 7 students were at the level of concern in terms of reading comprehension before the dialogical reading activities. It was understood that the majority of these students exhibited reading errors such as false reading, repetition, jumping and adding. After the application, it was observed that the students' prozodic reading skills developed. According to the results of the study, it was understood that there was no significant difference between the pre -application attitudes of the primary school third grade students participating in dialogical reading activities. Some of the suggestions developed in the light of the results are as follows: In the research, illustrated children's books containing storyteller texts were used. In different studies, applications can be made to improve the fluent reading and understanding skills of primary school students by making dialogical reading activities with comics or cartoons appropriate to the student level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin okuma becerilerinin diyalojik okuma stratejileri ile geliştirilmesi: Bir eylem araştırmasıen_US
dc.title.alternativeDeveloping the reading skills of primary school stuents with dialogical reading strategies: An action researchen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorTaştekin, Neslihan
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage97en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid760527en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster