Koronavirüs'ün dijital pazarlama ve tüketici davranışları üzerine etkilerinin tüketici psikolojisi açısından incelenmesine yönelik kavramsal bir çalışma
Özet
Bu çalışmada öncelikle pazarlama ve dijital pazarlama üzerinde durulmuştur. Özellikleri ve gelişimleri ayrıntılı olarak incelenmiştir. Küreselleşen dünyada ekonominin nasıl dijitalleştiği ve dijitalleşmenin etkileri üzerinde durulmuştur. Tüketiciler değişen ve gelişen ekonomi dünyasına entegre olurken pazarlamayı da beraberlerinde değiştirmişlerdir. Çalışmanın geniş bir bölümü de bu değişimi konu almaktadır. Tüm bu incelemeler araştırmaya temel oluşturmuş ve tüm dünyayı sarsan Koronavirüs salgınının ekonomiye etkilerinin incelenmesini kolaylaştırmıştır. Koronavirüs salgınının hem Türkiye ekonomisine hem de dünya ekonomisine etkileri incelenmiştir. Ayrıca Türkiye ekonomisine etkileri incelenirken en çok etkilenen sektörlerden olan psikoloji, gıda, temizlik ve kişisel bakım ürünleri ve kozmetik ürünler sektörleri üzerinden inceleme yapılmıştır. Psikoloji alanındaki etkileri incelenirken insan psikolojisini nasıl etkilediği üzerinde de durulmuştur. Araştırma boyunca olabildiğince çeşitli kaynaklardan faydalanılarak farklı bakış açıları incelenmiştir. İncelenen tüm kaynaklardan gerekli bilgiler süzülüp sentezlenerek hayatımızı ve ekonomiyi oldukça derinden etkileyen Koronavirüs salgını hakkında geniş çaplı bir literatür taraması gerçekleştirilmiştir. Çalışmada birçok tablo, rapor ve şekilden faydalanılarak veriler somutlaştırılmıştır. Bu çalışmanın Koronavirüs salgınının etkileri konusunda ekonomi çevresini aydınlatması ve tüketicilerin salgına verdikleri tepkilerin literatürdeki çeşitli araştırmalar ve raporlar üzerinden incelenerek tüketim alışkanlıklarında yaşanan değişikliklerin, ilerde yaşanabilecek benzeri bir salgında geliştirilecek pazarlama stratejilerine yol göstermesi umulmaktadır. This study primarily focuses on marketing and digital marketing. Their characteristics and developments have been studied in detail. In the globalizing world, how the economy is digitized and the effects of digitalization are emphasized. While consumers are integrating into the changing and developing world of economy, they have also changed marketing with them. A large part of the study is also about this change. All these analyzes formed the basis of the research and facilitated the examination of the effects of the coronavirus epidemic that shook the whole world on the economy. The effects of the coronavirus epidemic on both the Turkish economy and the world economy were examined. In addition, while examining the effects on the Turkish economy, psychology, food, cleaning and personal care products and cosmetic products sectors, which are among the most affected sectors, were examined. While examining its effects in the field of psychology, how it affects human psychology is also emphasized. Throughout the research, different perspectives were examined by making use of as many sources as possible. By filtering and synthesizing the necessary information from all the sources examined, a wide-ranging literature review was carried out about the coronavirus epidemic, which affects our lives and the economy deeply. In the study, the data has been concretized by making use of many tables, reports and figures. It is hoped that this study will illuminate the economic environment about the effects of the coronavirus epidemic and the reactions of consumers to the epidemic will be examined through various researches and reports in the literature, and the changes in consumption habits will guide the marketing strategies to be developed in a similar epidemic that may occur in the future.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiBopQGHJ03snXUOlDUn6WMcuMfiJoGthlXGwl5DomaU-https://hdl.handle.net/20.500.12587/18478