Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBalci, Üyesi Süleyman
dc.contributor.authorTecimer, Beytunur
dc.date.accessioned2023-10-02T20:56:59Z
dc.date.available2023-10-02T20:56:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiAV0DgBE5paByFBG9CI9xGjsqnV8QvZ0a62Htr180Gw5
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18520
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, yetişkin bireylerin internet ve sosyal medya bağımlılık düzeyleri ile benlik saygısı düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca yetişkin bireylerin internet bağımlılığı, sosyal medya bağımlılığı ve benlik saygısı düzeyleri çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırma, 2021 Kasım – 2022 Şubat ayları arasında, yaşları 22-60 arasında değişen 286 kadın ve 242 erkek toplam 528 yetişkin bireyin katılımıyla gerçekleşmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada, Kişisel Bilgi Formu, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği (RBSÖ), Young İnternet Bağımlılığı Testi-Kısa Formu (YİBTÖ-KF) ve Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu (SMBÖ-YF) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmada ilişkisiz (bağımsız) örneklemler t testi (Independent Samples T-Test) ve tek faktörlü varyans analizi (One-Way ANOVA), korelasyon analizi (Pearson Korelasyon Katsayısı) ile Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi istatistiksel yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yetişkinlerin internet bağımlılığı, sosyal medya bağımlılığı ve benlik saygısı düzeylerinde yaş, medeni durum ve çalışma durumu açısından anlamlı farklılıklar olduğu; cinsiyet ve eğitim düzeyi açısından incelendiğinde anlamlı bir farklılık olmadığı saptanmıştır. Sonuçlar, ilgili alanyazın çerçevesinde tartışılmış ve değerlendirilmiştir. Son olarak, çalışmanın bulgularından yola çıkarak araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the relationship between the internet and social media addiction levels of adult individuals and their self-esteem levels. In addition, internet addiction, social media addiction and self-esteem levels of adult individuals were examined according to various variables (age, gender, marital status, employment status, education level, monthly income status, place of residence). The research was carried out with the participation of a total of 528 people, 286 women and 242 men, aged between 22-60 years. The research was prepared using the relational survey model. In the study, Personal İnformation Form, Rosenberg Self-Esteem Scale (RSES), Young Internet Addiction Test-Short Form (YIAT-SF) and Social Media Addiction Scale-Adult Form (SMAS-AF) were used as data collection tools. Statistical methods of independent samples t-test (Independent Samples T-Test), single-factor analysis of variance (One-Way ANOVA), correlation analysis (Pearson Correlation Coefficient) and Multiple Linear Regression Analysis were used in the study. As a result of the research, there are significant differences in the levels of internet addiction, social media addiction and self-esteem of adults in terms of age, marital status and working status; When examined in terms of gender and education level, it was found that there was no significant difference. The results were discussed and evaluated within the framework of the relevant literature. Finally, based on the findings of the study, suggestions were made for researchers and practitioners.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleYetişkinlerin internet ve sosyal medya bağımlılık düzeyleri ile benlik saygısı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of internet addiction and social media addiction levels and self-esteem levels of adults in terms of various variablesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorTecimer, Beytunur
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage123en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid760464en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster