Kırıkkale ilinde görevli öğretmenlerin serbest zaman okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi
Özet
Bu çalışma, Kırıkkale ilinde görevli öğretmenlerin serbest zaman okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesini amaçlayan, tarama modelinde, betimsel bir araştırmadır. Araştırmaya Kırıkkale ilinde görev yapan 446 öğretmen katılmıştır. Veriler katılımcıların kişisel verilerine yönelik sorular ve Arslan (2018) tarafından geliştirilen Serbest Zaman Okuryazarlığı Ölçeği (SZOÖ) ile toplanmıştır. Betimsel istatistiklerde yüzde, frekans ve aritmetik ortalama değerlerinden yararlanılmış; iki ayrı kümenin verdiği cevapların analizinde Independent Sample t-test, çoklu grup karşılaştırmalarında One-Way ANOVA; ANOVA testlerinde farklılık yaratan grupları belirlemek için LSD, HSD Çoklu Karşılaştırma Testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular öğretmenlerin Serbest Zaman Okuryazarlık düzeylerinin iyi seviyede olduğunu; cinsiyet ve görev yılına göre dağılımları arasında p<0.05 düzeyinde anlamlı farklılık gösterdiğini, branş ve okul kademesine göre ise değişmediğini; ayrıca öğretmenlerin serbest zaman tercihlerinin pasif etkinlik türlerine yönelik olduğunu ortaya koymaktadır. Anahtar kelimeler: Öğretmen, Serbest Zaman, Okuryazarlık, Serbest Zaman Okuryazarlığı This study is a descriptive research in scanning model, aiming at the leisure time literacy environment in Kırıkkale province. 446 teachers working in Kırıkkale province participated in the research. It was collected by the Leisure Literacy Scale (SZOÖ) with questions for personal interpretations and Arslan (2018) according to the data. Percentage, frequency and arithmetic mean values were used in descriptive statistics; Independent Sample t-test in response analysis of two separate clusters, One-Way ANOVA in multi-group comparisons; LSD, HSD Multiple Examination Test was used to identify learning groups in ANOVA tests. The resulting use is at good levels of Leisure Literacy ranges; P<0.05 interval was the measurement determinant among the distributions according to gender and task distribution, but it did not change according to branches and school level; It also reveals that leisure time preferences are for passive activity types. Keywords: Teacher, Leisure, Literacy, Leisure Literacy