Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMUHİTTİN ELİAÇIK
dc.contributor.authorOKTAY ÜZEL
dc.date.accessioned2023-12-12T08:01:04Z
dc.date.available2023-12-12T08:01:04Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-03-11
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18812
dc.description.abstractRoman ve hikâye, Türk edebiyatında Tanzimat Dönemi'yle birlikte gelişim sağlamış, özellikle Cumhuriyet Dönemi'nde konu ve tür bakımından roman ve hikâye büyük bir hız kazanmıştır. Tanzimat Dönemi'nde kadın yazarlarının varlığı yok denecek azdır. Cumhuriyet Dönemi'yle birlikte kadın yazarların sayısında gözle görülür bir artış olmuştur. 1950 yılından sonra Türkiye'de siyasi, sosyal ve kültürel alandaki olumlu olumsuz gelişmeler, roman ve hikâye türü için önemli bir kaynak olmuştur. Pınar Kür'ü diğer yazarlardan ayrı kılan bir özelliği de yazarlık hayatına roman yazarak başlamasıdır. Yazarın toplam sekiz romanı, üç hikâye kitabı vardır. Yarın Yarın adlı ilk romanı sıkıyönetim tarafından siyasi nedenlerden dolayı yasaklanır. Yarın Yarın romanı, 1987 yılında yönetmen Sami Güçlü tarafından filme çekilmiştir. İkinci romanı Küçük Oyuncu, 1977'de üçüncü romanı Asılacak Kadın ise 1979 yılında yayımlanır ancak cinsel içerikli bulunmasından dolayı yasaklanmıştır. Mahkeme sürecinden sonra tekrar yayımlanmaya başlanır. Yazarın bu romanı 1989 yılında yönetmen Başar Sabuncu tarafından filme çekilmiştir. Film, Danıştay kararıyla gösterime girmiştir. Dördüncü romanı Bitmeyen Aşk, 1986 yılında yayımlanır. Bu romanı da cinsel içerikli olmasından dolayı yayımdan kaldırılır. Beşinci romanı Bir Cinayet Romanı, 1989 yılında yayımlanır. Altıncı romanı Sonuncu Sonbahar, 1992 yılında yayımlanır. Yedinci romanı Cinayet Fakültesi, 2006 yılında yayımlanır. Sekizinci romanı ise Sadık Bey, 2016 yılında yayımlanır. Bu çalışmada Pınar Kür'ün roman ve hikâyelerinde daha çok kadının özgürleştirilmesi, yalnızlık, mutsuzluk, cinsel özgürlük ve toplumda var olma mücadelesi gibi temalar tespit edilmiştir. Pınar Kür, kadın bireyi üzerinden kadın cinsiyetine evrensel değerler katmayı amaçlamıştır. Roman ve hikâyelerinde geçen konular, anlatım unsurları içinde (şahıs kadrosu, anlatıcı ve bakış açısı, tema, anlatım teknikleri, zaman ve mekân) açısından incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Pınar Kür, Cumhuriyet Dönemi Türk Romanı, Türk Romanında Kadın.en_US
dc.description.abstractNovels and stories developed in Turkish literature during the Tanzimat period, and novels and stories gained momentum in subject and genre, especially in the Republican period. In the Tanzimat period, the existence of women writers is almost non-existent. There has been a noticeable increase in the number of women writers with the Republican era, especially after 1950 positive and negative developments in the political, social, and cultural fields in Turkey became a vital source for the novel and story genre. Another feature that distinguishes Pınar Kür from other writers is that she started her writing career by writing a novel. The author has a total of eight novels and three story books. Her first novel 'Yarın Yarın' is banned by martial law for political reasons. The novel Yarın Yarın was filmed by director Sami Güçlü in 1987. Her second novel Küçük Oyuncu was published in 1977 one year after her first novel Yarın Yarın. Her third novel Asılacak Kadın was published in 1979. However, it was banned due to its sexual content. After the court process, it is acquitted and published again. This novel by the author was filmed in 1989 by the director Başar Sabuncu. The film was released with the permission of the Council of State. Her fourth novel Sonsuz Aşk was published in 1986. This novel is also removed from publication due to its sexual content. Her fifth novel, Bir Cinayet Romanı, was published in 1989. Her sixth novel, Sonuncu Sonbahar, was published in 1992. Her seventh novel, Cinayet Fakültesi, was published in 2006. Her eighth novel, Sadık Bey, is published in 2016.İn this study more women's liberation, loneliness, unhappiness, sexual freedom, and the struggle for existence in society are determined in the novels and stories of female writer Pınar Kür. It aimed to add universal values to the female gender through the female individual. The subjects in his novels and stories were examined in terms of narrative elements (such as the person's staff, the narrator and his point of view, theme, narrative techniques, time, and space). Keywords: Pınar Kür, Republican Period Turkish Novel, Woman İn Turkish Novelen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı / Yeni Türk Edebiyatı Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePınar Kür'ün roman ve hikâyelerinde yapı, tema ve anlatımen_US
dc.title.alternativeStructure, theme and narration in Pınar Kür's novels and storiesen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster