Yazar "Sarı, Uğur" için Enstitüler listeleme
-
6E öğrenme modeline dayalı FETEMM eğitiminin girişimcilik, tutum, meslek ilgisine etkisi ve öğrenci görüşleri
Yazıcı, Yasin Yaşar (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, 6E öğrenme modeline dayalı FeTeMM eğitiminin öğrencilerin girişimcilik, tutum ve meslek ilgilerine etkisini incelemek ve uygulamalar hakkında öğrencin görüşlerini belirlemektedir. Araştırmanın çalışma ... -
Bilgisayar destekli probleme dayalı öğrenme yönteminin öğretmen adaylarının üst düzey düşünme becerilerine etkisi
Ulukök, Şeyma (Kırıkkale Üniversitesi, 2012)Bu çalışmada bilgisayar destekli probleme dayalı öğrenme yönteminin, fen ve teknoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerine etkisinin geleneksel ... -
Fe-%17.2Mn%4.5Mo alaşımında difüzyonsuz faz dönüşümlerinin elektron mikroskop ve mössbauer spektroskopi yöntemleri ile incelemesi
Yücel, Çağrı (Kırıkkale Üniversitesi, 2012)Bu çalışmada, Fe-%17.2Mn-%4.5Mo alaşımının mikroyapısı ve manyetik özellikleri üzerinde homojenleştirme sıcaklığı ve deformasyon etkisi elektron mikroskop ve mössbauer spektroskopisi yöntemleri kullanılarak incelendi. ... -
Fe-15wt%mn-5wt%mo alaşımında martensitik dönüşüm ve manyetik özellikler üzerinde si ilavesinin etkisi
Demirel, Osman (Kırıkkale Üniversitesi, 2016)ÖZET Fe-15%Mn-5%Mo ALAŞIMINDA MARTENSİTİK DÖNÜŞÜM VE MANYETİK ÖZELLİKLER ÜZERİNDE Si İLAVESİNİN ETKİSİ DEMİREL, Osman Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fizik Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi Danışman: Prof. ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin öğretime ve öğrenmeye yönelik inançları ve sınıf içi uygulamaları
Şen, Ömer Faruk (Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı; ortaokul fen bilgisi öğretmenlerinin öğretime ve öğrenmeye yönelik inançları ve sınıf içi uygulama düzeylerini belirlemektir. Ayrıca öğretim ve öğrenme inançları ile sınıf içi uygulamaları arasında ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin sorgulayıcı öğretime yönelik görüşleri ve sınıf içi uygulama düzeyleri
Dayı, Nilgün (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Ülkemizde fen eğitiminde çeşitli sınırlılıklardan dolayı geleneksel öğretim yöntemlerinin kullanılması, öğrencilerin fene karşı olumsuz tutum geliştirmesi ve başarı düzeylerinin düşük olmasının sebeplerindendir. Bu durumun ... -
Fen bilimleri dersi sınav soruları ve merkezi sınav sorularının yenilenmiş BLOOM taksonomisi, TIMMS ve PISA açısından analizi (Kırıkkale ili örneği)
Sezer, Alper (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, 8. sınıf fen bilimleri öğretmenlerinin yazılı sınav soruları ile TEOG fen bilimleri sınav sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi (YBT), TIMSS 2015 ve PİSA 2015 bilişsel basamaklarına göre kıyaslanarak ... -
Kinematik konularında formülsüz fizik öğretiminin akademik başarıya etkisi
Harwanto, Untung Nugroho Harwanto (Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Fizik genellikle zor bir konu olarak görülmektedir. Fizik, öğrencilerin teoriler, deneyler, formüller, semboller, hesaplamalar ve grafikler gibi farklı durumları anlamasını gerektirir. Fizik problemlerini çözmek için ... -
Probleme dayalı öğrenme ortamında STEM eğitiminin tutum, kariyer algı ve meslek ilgisine etkisi ve öğrenci görüşleri
Alıcı, Mısra (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) eğitiminin ulusal ekonomiye fayda sağladığı gerekçesiyle birçok ülkede entegre eğitim programları geliştirmeye çalışılmaktadır. Bu çalışmada, STEM'i entegre eden probleme ... -
Sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına uygun etkileşimli tahta destekli modern fizik öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonlarına etkisi
Güven, Gamze Bakır (Kırıkkale Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın temel amaçları, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans programındaki Modern Fiziğe Giriş dersinde yer alan Işık, Siyah Cismin Işıması, Fotoelektrik Olay, Compton Olayı, Parçacıkların Dalga Özelliği ... -
Şekil hatırlamalı Cu-%11.92Al-%3.78Ni alaşımında martensitik dönüşümler üzerinde termal ve mekanik etkiler
Sarı, Uğur (Kırıkkale Üniversitesi, 2004)ÖZET ŞEKİL HATIRLAMALI Cu-%11.92AI-%3.78Ni ALAŞIMINDA MARTENSİTİK DÖNÜŞÜMLER ÜZERİNDE TERMAL VE MEKANİK ETKİLER SARI, Uğur Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fizik Anabilim Dalı, Doktora Tezi Danışman : Prof. ... -
Şekil hatırlamalı Cu-Al-Ni-Mn alaşımında martensitik dönüşüm üzerinde termal yaşlandırma etkileri
Özcan, Fatih (Kırıkkale Üniversitesi, 2009)Bu çalışmada şekil hatırlamalı Cu-%11.7Al-%3.9Ni-%2.6Mn (% ağırlık) alaşımında martensitik dönüşüm üzerinde termal yaşlandırma etkileri taramalı elektron mikroskop(SEM), geçirmeli elektron mikroskop(TEM), X-ışını kırınımı ... -
TÜBİTAK bilim fuarlarının ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine etkisi
Erdal, Celal (Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Fen eğitiminin en temel amacı, araştıran, sorgulayan, eleştirel düşünebilen problem çözme becerisi gelişmiş, bilimsel süreç becerilerini kullanabilen fen okuryazarı öğrenciler yetiştirilmesidir. Öğrencilere var olan bilgileri ...