Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPektaş, Hüseyin Miraç
dc.contributor.authorÇelik, Harun
dc.contributor.authorKatrancı, Mehmet
dc.contributor.authorKöse, Sacit
dc.date.accessioned2020-06-25T14:33:11Z
dc.date.available2020-06-25T14:33:11Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationPektaş, H. M., Çelik, H., Katrancı, M., Köse, S. (2009). 5. sınıflarda ses ve ışık ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 649 - 658.en_US
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBek1UVTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/337
dc.description.abstractBu çalışmada, bilgisayar destekli öğretim (BDÖ) materyalinin ses ve ışık ünitesinde öğrencilerin başarı düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Çalışma, Kırıkkale merkeze bağlı bir ilköğretim okulunda iki ayrı sınıfta toplam 78 beşinci sınıf öğrencisinin katılımıyla yürütülmüştür. Deney grubunda bilgisayar destekli öğretim materyali, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim metodu ve materyalleri kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Ses ve Işık Başarı Testi” her iki gruba ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırma sonunda bilgisayar destekli öğretimin geleneksel öğretim yöntemine göre ses ve ışık ünitesinde öğrenci başarısı üzerinde daha etkili olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the effects of a computer-based instruction material (CBIM) on the students‘ success level in the sound and light unit were examined. The research was performed through the participation of two primary school 5th grade classes with a total student number of 78 in the administrative province of Kırıkkale city. In the experimental group, a computer-based instruction material, and in the control group, traditional teaching method and the materials, were used. The data gathering tool “Sound and Light Success Test“ was used for both groups as pre test and post test. The research has revealed that the computer supported teaching is more effective on the student success in the sound and light unit than the traditional teaching methods.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.title5. sınıflarda ses ve ışık ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of computer-based instruction material on student success in sound and light unit at 5th gradeen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage649en_US
dc.identifier.endpage658en_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster