Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArslan, M. Metin
dc.contributor.authorH., Atasayar Hasan
dc.date.accessioned2020-06-25T14:33:34Z
dc.date.available2020-06-25T14:33:34Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationArslan, M. M., Atasayar, H. H. (2008). Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Örgütü Yöneticilerinin Yerelleşme Konusundaki Görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 59 - 79.en_US
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.issn2458-8342
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RBMU1URXg=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/438
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı taşra örgütü yöneticileri ve denetçilerinin iş gören hizmetleri, bütçe hizmetleri, genel hizmetler, eğitim programları ve öğretim ile ilgili hizmetler alanında yerelleşme konusundaki görüşlerini saptamak, eğitim hizmetlerinin yerelleştirilmesi çalışmalarına ışık tutmaktır. Sonuçlar eğitim yöneticilerinin ve denetçilerinin görev unvanı, eğitim durumu, yöneticilik kıdemi değişkelerine göre yerelleşme konusuna ilişkin görüşlerinde gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunduğunu göstermiştir. Eğitim yöneticileri ve denetçileri en fazla, eğitimin milli birliği sağlama işlevinin azalacağı ve yerelleşme ile ekonomik ve sosyal kalkınmanın daha hızlı gerçekleşeceği konularında görüş ayrılığına düşmektedirler.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to identify the points of view of the directors and inspectors of the provincial organization of the Ministry of National Education on staff, budget, site construction and restoration of building and localization in educational programs and to enlighten the studies on localization of the educational services. Our results showed that, there are meaningful differences between the opinions of the education directors and inspectors about the localization subject in terms of their titles, educational status and seniority of directorship. Education directors and inspectors mostly fall into disagreement on the subjects that education‘s function to ensure national unity will decrease and economic and social development will be faster with the localization.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMilli Eğitim Bakanlığı Taşra Örgütü Yöneticilerinin Yerelleşme Konusundaki Görüşlerien_US
dc.title.alternativeIdeas of the Provincial Managers of the Ministry of National Education about Localizationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume41en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage79en_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster