Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkay, M. Emin
dc.contributor.authorAkgüngör, Ali Payıdar
dc.date.accessioned2020-06-25T14:40:44Z
dc.date.available2020-06-25T14:40:44Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationAkay, M. E., Akgüngör, A. P. (2008). Taşıt emisyonlarının azaltılmasında trafik ışıklarının senkronizasyon etkisinin modellenmesi. Politeknik Dergisi, 11(1), 51 - 56.en_US
dc.identifier.issn1302-0900
dc.identifier.issn2147-9429
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpNNU9UWTI=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/519
dc.description.abstractBu makalede Kırıkkale İli Millet bulvarında yer alan 4 sinyalize kavşak ve 5 cadde dilimi üzerinde; kesikli ve yeşil dalga senaryolarına göre taşıt emisyonlarının değişimi modellenmiştir. Bu amaçla, cadde üzerindeki dilimlerde taşıt sayımları yoluyla trafik hacmi ve seyir hızları bulunmuş, kavşaklarda bekleme süreleri tespit edilmiş ve mevcut kesikli duruma göre taşıt kaynaklı emisyonlar bulunmuştur. Daha sonra yeşil dalga etkisini görmek için 50 km/h sabit hızla seyir halinde ve ışıklı kavşakların birinde bekleme yoluyla emisyonların azalması modellenmiştir. Sonuçta yeşil dalga senaryosunun taşıt emisyonlarını genelde % 77,3 oranında azalttığı görülmüştür. Yeşil dalga senaryosunun; cadde emisyonlarını % 3,0 arttırmasına rağmen, kavşaklardaki; beklemelerde % 80,7 ve kalkışlarda % 77,4 azalma sağlandığı görülmüştür. Yeşil dalga senaryosunun en büyük avantajı, kirleticiler içinde en büyük payı oluşturan CO kirleticisinin % 76,7 oranında düşmesidir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the change of vehicle emissions in four signalized intersections and along the five streets in Millet Boulevard of Kırıkkale are modeled according to scenarios of interrupted flow and green (flow) wave. For this purpose, volumes and traveling speeds along the streets and waiting times (delay) in intersections are obtained by vehicle counting methods in these locations. Vehicle based emissions for present interrupted conditions are determined. Afterwards, to examine the effect of green wave, reductions in vehicle emissions are modeled for 50 km/h constant speed and stopping in only one signalized intersection case. It was observed that green wave scenario reduced the vehicle emissions by 74.0 % in general. It was also observed that by green wave scenario, emissions in streets were increased by 3.8 % while emissions during stopping and starting in intersections were decreased by 18.2 % and 22.6 %, respectively. The most important advantage of green wave scenario is that CO pollutant, the biggest share among pollutants, were decreased by 76.8 %.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTaşıt emisyonlarının azaltılmasında trafik ışıklarının senkronizasyon etkisinin modellenmesien_US
dc.title.alternativeModeling of traffic signals syncronisation effect for vehicle emission reductionen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage56en_US
dc.relation.journalPoliteknik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster